Eurovelo 1 Espanña. Etapa 3 Estella, Logronyo, Santo domingo de la Calzada

Photo ofEurovelo 1 Espanña. Etapa 3 Estella, Logronyo, Santo domingo de la Calzada Photo ofEurovelo 1 Espanña. Etapa 3 Estella, Logronyo, Santo domingo de la Calzada Photo ofEurovelo 1 Espanña. Etapa 3 Estella, Logronyo, Santo domingo de la Calzada

April 23, 2017
March 2017

near Estella-Lizarra, Navarra (España)

Etapa 3 Estella, Logronyo, Santo domingo de la Calzada.
Com és normal als albergs del camí de Sant Jaume, a les 7 tothom està en peu començant a preparar les motxilles i a les 8 tothom al carrer. Només de sortir a la benzinera, aprofito per fer un most.
La pujada cap a Irache fa suar només començar. El trajecte seguint carretera esdevé trenca-cames. Vaig deixant enrere els petits pobles per on passa el camí. El traç que he agafat, és el del web de Biroto segueix el camí de peu, el camí és un GR i pensat per caminats, quan en algun punt amb cal baixar i empènyer la bici, decideixo definitivament que seguiré per carreteres properes al camí que va a peu, que són de bon fer i sense trànsit.
Arribat a Logronyo poso el segell a la parada de la Mari, tota una institució. Deixo Logronyo pel camí de Gragea.
Una parada a fer un most i som-hi. Segueixo per Navarrete, Ventosa, Nájera. Tot és pujada, el darrer tram passat Canyes i fins Sant Domingo es fa etern. Encara sort que ve el vent de cul.
Arribo a Santo Domingo de la Calçada amb 100 km i un ascens de 1400 m.
Torno a parar a l'alberg de la Confraria del Sant, per cert refet els darrers anys molt ben equipat i modern. Després d'organitzar les meves bosses, una dutxa, un tomb per Sant Domingo, sopar i dormir.