Karaburun / Civa Madeni ( 2021 09 )

Photo ofKaraburun / Civa Madeni ( 2021 09 ) Photo ofKaraburun / Civa Madeni ( 2021 09 ) Photo ofKaraburun / Civa Madeni ( 2021 09 )

June 6, 2023
September 2021

near Karaburun, İzmir (Türkiye)

Karaburun’dan Yaylaköy’e çıkan yol üstünde, yamacın sol aşağısında tek başına, uzun ince bir baca göze çarpar. Çok da yeni olmadığı uzaktan da olsa anlaşılan bu yapının tam olarak ne olduğu, zamanında ne işe yaradığı ise insanda merak uyandırır.

İşte bu merakımızı gidermek adına küçük bir ziyaretimiz oldu bu bölgeye. Muhtemelen geçen yüzyılın hemen başında faaliyete geçip, cumhuriyetin ilk yıllarıyla işletilmeye devam eden ve 50 li yıllardan sonra da faaliyeti sona eren bir civa madeninin kalıntılarıydı bulduğumuz.

Artık terkedilmiş olan maden çoktan yabana ve içinden geçen derenin yığdığı taşa toprağa teslim olmuştu. Gene de bu haliyle bile yaşadığı hareketli günlerin izleri her tarafta görülebiliyordu. Uzaktan gördüğümüz baca ise muhtemelen çıkarılan ham haldeki madenin ilk işlemi gördüğü ocaklara aitti.