← Part of Kuş Gözlemi

Halep Çamlığı ( 2020 12 )

August 24, 2022
December 2020

near Deveciuşağı, Adana (Türkiye)

Halep Çamlığı’nın hemen girişinde Milli Parklar’ın Av Koruma istasyonu var. İstasyonda görevli Özay’la tanışıp misafiri oluyor, yanımızda getirdiklerimizle kahvaltımızı da burada yapıyoruz. Çevremizde bolca Arapbülbülü dolanıyor. Geç kalmış bir turna sürüsüde çığlık çığlığa üstümüzden geçmekte. Özay’ın dediğine göre istasyon çevresinde bolca da kuyruksüren var.

Kahvaltıdan sonra binanın arkasındaki ağaçsız koridoru takip ederek güneye doğru ilerliyoruz. Ağırlıklı olarak halep çamlarının çevrelediği bu kumul alan yerdeki izlere bakılacak olursa zengin bir memeli varlığına da ev sahipliği yapmakta. Tilki, saz kedisi, yaban domuzu ve kuyruksüren ayırdedebildiğimiz izler. Dikenli kirpiden geriye kalan bir ok ve bizzat kendisini gördüğümüz çakalı da bunlara eklemek lazım.

Dikkuyruklu ötleğen, Çamurcun, Arapbülbülü gibi görece sık gördüğümüz türlerin yanında Büyük ormankartalı ve Turaç kuş olarak günün önemli kayıtları arasında yer alıyor.

Hava güneşli ve ılık. Daha rahat yol alabilmek için üzerimizdeki fazlalıkları sırt çantasına aktarıyoruz. Çamların altında Yaban mersinleri dikkat çekiyor, onların altında da Bolet ailesinden mantarlar.

Yürüdüğümüz gölün kıyısına varmadan önce, lagünün dalyan tarafındaki kıyı hattı boyunca devam edecek ve sonrasında aynı kıyı çizgisini takip etmeye çalışarak başladığımız noktada yürüyüşümüzü bitireceğiz.