Circular passant pel cim del Montsent o serrat del Picancel

Photo ofCircular passant pel cim del Montsent o serrat del Picancel Photo ofCircular passant pel cim del Montsent o serrat del Picancel Photo ofCircular passant pel cim del Montsent o serrat del Picancel

March 2, 2024
March 2024

near Olvan, Catalunya (España)

Avui al Berguedà, província de Barcelona.Terme municipal Olvan.Serralada Prepirinenca. Serra Picancel.

Estatgé entre basal i montà.

Sortim d'un punt de la pista o camí de la Portella marcat amb punt verd al track.Anem cap a la pista i seguim el camí de Montsent.Seguim fins a 4 camins que és una zona que trobem pujant .Hi ha un moment que podrieu anar cap a la Masia de Montsent a l'esquerra i pujar a la collada i al cim per l'altre costat però s'allarga molt i es molt puja baixa, però nosaltres a la dreta. Després arribarem al serrat del pla.Anem pujant per la pista fins arribar a la collada de l'Era de la Pallà.Aqui hi ha un creuament a un corriol i deseguida arribem a un altre creuament que agafem a la dreta un corriol.No anar recte sinó arribariem a Sant miquel de les canals.Pugem al cim del montsent o serrat del picancel, en poca estona on hi ha un banc orientat a nord ( pirineu,saldaguda, serra picancel, etc).També hi ha una bandera i una caixa amb una llibreta a dins per escriure. Mengem una mica i descidim enlloc de tornar pel mateix camí seguir un corriol marcat al mapa per un camí pedregòs seguint la cinglera (serrat pla) del mateix cim i fàcil de relliscar típic d'aquest terreny amb còdols, en un lloc una.escletxa espectacular.Vigilar al baixar fàcil de patinar molt deteriorat pel pas de motos .També hi han regueralls.En aquesta zona em pogut observar com algú ha tallat molt de llentiscle, està prohibit.Anem baixant fins a la pista o camí de la Portella.Anem resseguint la pista i al costat dret trobarem una bauma espectacular, formacions rocoses i al esguerre ressseguim el torrent de la Portellà. Coincideix amb un tros de la ruta de la Quar que està marcada per feren bicicleta.Al punt marcat ruta quar girem a l'esquerra per una ruta asfaltada per veure riera de la Portella i després antiga pressa.Aqui ja és pantà o embassament de Fuïves bastant buit per la capacitat que té.Podem veure la pressa actual tot i que és díficil aproximar-se per la vegetació que hi ha.Voliem tornar a la pista de la Portellà però al final em seguit camí asfaltat i a pocs metres hem agafat un camí o corriol antic a la dreta i fem cap a una pista la de la Portellà i caminem fins al punt d'inici.

Hi han zones on posa que està prohibit recollir tòfona.

Hem vist un bernat pescaire.

Molt aprop de la zona, quan hem acabat ruta hem anat a visitar el zoològic de fuvïes.Tenen molts burrets catalans. Al prat moltes vaques i vedells junt amb esturnells.

Ruta circular des del camí de la portella passant per:
- Pista o camí de Montsent
- Collada de l'Era de la Palla (4.1 km)
- Montsent (4.4 km)
- Embassament de Fuvïes
- Camí antic surt al mapa
- Pista de la Portellà

Investigant llocs desconeguts i buscant noves idees i circuïts.

Hem vist vaques i vedells i bous negres al mig del camí.

Hem trobat boixos, llentiscle,boix grèvol mascle i femella, alzines carasques, roures, bruc, Farigola, romaní, herba fetgera, violetes, espígol, apegalosa, aritjol, etc

Hem vist papallones, la urticae, la de la col.

D'ocells hem sentit mallarenga de cua llarga, cornelles, corbs, etc.

Unes vistes espectaculars especials de cims i entorns que hem pujat altres dies amb companys de muntanya.

Hem vist rastres de senglar, bany i rascat als trons i ha deixat pèls.

Hem fet un 100 cims de la Feec i voliem pujar i baixar pel mateix lloc però al final una circular ben xula.Un cim amb molt bones vistes.Una sortida interessant a conèixer un embassament que no sabia que existia.

Temps estable i núvols i sol.

L'excursió deixà en evidència la sequera de Catalunya.

Una zona molt solitaria , no em trobat ni un cotxe ni persones.

Aparcament

MOntsserrat

Al fons

Panoràmica

El dia ha començat núvol però no ens ha plogut hiha sortit el sol.Una mica de vent

Vistes

PictographFauna Altitude 2,398 ft

S'ha banyat el senglar i refregat

El pel del jabali a l'arbre i rascat per treure fang i bitxos

PictographLake Altitude 2,409 ft

PictographFlora Altitude 2,837 ft

Rúpicola

Pujades pronunciades

Al fons antenes de la Figuerassa

Girem a la dreta

PictographRisk Altitude 2,553 ft

Molta pedra suelta

PictographRisk Altitude 2,285 ft

Rellisca anar amb molt de compte

Racó

PictographFlora Altitude 2,003 ft

Família arnica

PictographLake Altitude 2,020 ft

Sec la cua torrent portellà

Torrent sec

Pantà

• Photo of josepuigcerda
    josepuigcerda Mar 2, 2024

Super, una excusió digna d"un 100 cims de la feec. Moltes gràcies.