← Part of Ballıkayalar Tabiat Parkı

Ballıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 05 )

Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 05 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 05 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 05 )

February 2, 2023
May 2021

near Tavşanlı, Kocaeli (Türkiye)

Gökyüzünün üst katmanlarında ince, zayıf bir bulutlanma var, hava açık sayılır. Ballıkayalar Vadisi’nin güney girişinden dere yukarı yürümeye başlıyoruz. Su kenarlarında denk geldiğimiz kazılmış çamur alanlar yaban domuzlarının yiyecek bulmak için buraları ziyaret ettiğini gösteriyor.

Sapsarı çiçekleriyle hardal otları baharın en coşkulu zamanında olduğumuzu hatırlatsa bile bilen gözlerin ayırt edebileceği orkidelerin tahtını sallaması pek mümkün gözükmüyor.

Aşağı şelaleyi geçip dere yatağındaki asırlık akkavağa hatırını soruyoruz. Tabiat parkında muhtemelen ilk kez gördüğümüz bir Küçük Akbalıkçıl önümüz sıra havalanıyor. Yukarı şelaleyi geçerken rastladığımız küçük, muhtemelen bu baharın yavrusu bir engerek ise ilgimizi çekmeyecek gibi değil.

Botaş hattını geçip Demirciler Köyü’nün artık unutulmuş meyve bahçelerini geride bırakıyoruz. Hem Maskeli hem de Kızılbaşlı örümcek kuşu bu bölümün müdavimleri.

Sonra batıya doğru uzanan dere yatağını takip eden patika bizi Botaş Hattı’na , alanı yukarıdan gören tepenin üzerine çıkarıyor. Uzaktan, çoktan gelmiş olan Guguk kuşunu duyuyor, hatta vadiye doğru alçalırken onu görme şansını da yakalıyoruz.

Dönüş yolumuz Uzun çayırdan geçiyor. Orman içinden geçip Kirazlı çayıra çıktığımızdaysa kalabalık bir keçi sürüsüyle denk geliyoruz. Bu keyifli bahar gözlemi başladığımız noktada, vadinin girişinde sona eriyor.

Gün içinde gözlenen kuş türlerine ait listeye şu linkten ulaşabilirsiniz https://ebird.org/checklist/S87471904