← Part of Ballıkayalar Tabiat Parkı

Ballıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 02 )

Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 02 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 02 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2021 02 )

August 27, 2022
February 2021

near Tavşanlı, Kocaeli (Türkiye)

Ballıkayalar’ı her zaman bembeyaz bir örtünün altında görmemenin verdiği heyecanla adımlarımı sıklaştırıyorum. Güneşin biraz kendini göstermesiyle beraber kar sularının derenin seviyesini biraz yükselttiği göze çarpıyor. Ortalıkta ziyaretçi olmamasının verdiği sakinlikle vadinin güney girişindeki göle kadar sokulmuş bir Gri balıkçıl la selamlaşıyoruz çok geçmeden.

Kar altında kalan yolu takip ederek ilk önce Kirazlıçayıra çıkıyor, buradaki küçük göletin donduğuna tanık oluyorum. Sonra ormanın içindeki ara yol beni uzun çayıra çıkarıyor. Burada orman sınırında kar örtüsünden kurtulmuş noktalardaki küçük meşe fidanlarını görmek mutluluk verici.

Demirciler’den gelen derenin birleştiği noktaya kadar ilerleyip batı sırtını kullanarak geri dönüyorum.Vadiyi yukarıdan gören kayalıklar çoktan kardan kurtulmuş. Aşağıya inip coşkuyla akan dereye son bir bakış atıp parkuru tamamlıyorum.

Gözlenen kuş türleri listesi için