← Part of Ballıkayalar Tabiat Parkı

Ballıkayalar Tabiat Parkı ( 2020 09 )

Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2020 09 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2020 09 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2020 09 )

January 19, 2022
September 2020

near Tavşanlı, Kocaeli (Türkiye)

Hava parçalı bulutlu, sonradan güneşli, kuvvetli rüzgar var. Alana Tavşanlı-Pelitli yolu üzerinden giriş yapıp Uzun Çayır’a çıkıyorum. Topraktaki otlar sararmış güz rüzgarıyla hafif hafif sallanıyor. Güneşse gökyüzünü kaplayan gri bulutlar arasında göz kırpmakta zaman zaman . Uğuldayan rüzgar civardaki ötücü kuşların sesini bastırsa da aralarındaki karatavuğu rahatlıkla seçebiliyorum.

Yolum telaşla koşturan bir kaplumbağayla kesişiyor. Yerlere dökülen meşe palamutlarıysa muhtemelen kışın zor günlerine hazırlık yapan bir Alakargayı beklemekte.

Kirazlı Çayır’a inip Ballıkayalar Vadisi’nin güney girişine doğru devam ediyorum. Bugün ki gözlem Ballıkayalar Tabiat Parkı’nı Demirciler-Tavşanlı karayoluna bağlayan kavşakta sona eriyor

Gün içinde yapılan kuş gözlem kayıtlarına aşağıdaki "Daha fazlasını göster" linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://ebird.org/checklist/S73782612