← Part of Ballıkayalar Tabiat Parkı

Ballıkayalar Tabiat Parkı ( 2020 09 )

Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2020 09 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2020 09 ) Photo ofBallıkayalar Tabiat Parkı ( 2020 09 )

January 19, 2022
September 2020

near Tavşanlı, Kocaeli (Türkiye)

Hava bulutlu ve rüzgarlı. Sabahın erken saatlerinde alandayım. Koca mezarlığın hemen altından başlıyorum yürüyüşe ve tarlalarla makilerin buluştuğu hat boyunca kuzeye doğru ilerliyorum. Rastladığım çiçekler, çalılar, ağaçlar tohuma durmuş, yaz sonu çünkü. Yaban inciri gibi bazıları ise son derece lezzetli.

Küçük boğaz üzerinden Ballıkayalar Vadisi’ne, derenin kenarına inip yukarı şelaleye kadar çıkıyorum. En güzel zamanlarından biri şimdi. Batı yamacından dik bir şekilde yukarı çıkıp makilik alanın içerisinden belli belirsiz bir hat izleyen patikayı kullanarak uzun çayıra ulaşıyorum çok geçmeden.

Yolum burada tekrar güneye dönüyor. Çakal erikleri ve yaban fındıklarının tadına bakmayı ihmal etmeden Kirazlı Çayır’a iniyor ve güneye doğru yoluma devam ediyorum sonrasında. Bugün ki gözlemim dereyi takip ederek Ddemirciler’den gelip Tavşanlı’ya giden karayolunda, beton köprüde sona eriyor.

Gün içinde yapılan kuş gözlem kayıtlarına aşağıdaki "Daha fazlasını göster" linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://ebird.org/checklist/S73486196