Zima u Subotičkoj peščari

January 23, 2016
January 2016

near Alsósáskalapos, Bács-Kiskun megye (Magyarország)

Planinarski klub Spartak, Subotica
Akcija Zima u Subotičkoj peščari
vodič Zoran Vukmanov
datum 23.01.2016. godine
broj učesnika 47, celu stazu prešlo 25 učesnika

Polazak na pešačenje bio je na autobuskoj okretnici Kelebija državna granica do koje su gotovo svi učesnici stigli prigradskim autobusom. Zbog velike gužve u autobusu na polazno mesto smo stigli sa par minuta kašnjenja u odnosu na plan. Brže bolje, nakon par reči vodiča o stazi i mogućnostima skraćivanja krenulo se na pešačenje.

Jutarnjji minus u temperaturi naterao nas je da brzim koracima krenemo kako bi smo što pre dostigli radnu temperaturu. Napuštamo Graničarsku ulicu, iza rasadnika skrećemo ka šumi i nastavljamo šumskom stazom ka drvenoj osmatračnici. Stazom koju planiramo da markiramo i tako povežemo do sada markirani deo sa Kelebijom nastavljamo ka jezeru Majdan. Jezero zaleđeno, i nama je još uvek pomalo hladno, tek smo prešli 5 km. Nemamo ni mnogo vremena za pauzu, satnica se mora poštovati kako i smo omogućili onima koji žele da skrate pešačenje da na vreme stignu na autobus.

Tek dvoje učesnika nas napušta na prvoj odstupnici, ostali orni idu dalje, ne koriste ni mogućnost skraćenja kod Srpskog šora, za njih je 10-ak km pešačenja premalo. Prelazimo peštansku prugu, idemo preko polja, malo kratimo stazu i već smo na Šištaku usput praćeni budnim okom pogranične policije.

Ponuda na Šištaku je sledeća: ili pauza i kašnjenje na bus na okretnici Makova sedmica ili idemo odmah dalje. Većina je za kratki predah i u slučaju kašnjenja na bus za opciju nastavka pešačenja još par km do centra Makove sedmice i sledeći polazak autobusa ka gradu.

Preostalih 28 učesnika nastavlja ka Velikom Radanovcu valjda najlepšim delom naše markirane staze. Kod prodavnice na okretnici Veliki Radanovac kratak predah tek da se obnove zalihe nekim sokom ili grickalicama. Dvoje učesnika nas napušta. Ostali su odlučni da idu do kraja. Trasa nas dovodi do jezera Tresetište gde srećemo dvoje naših članova sa kojima smo se nekako mimoišli jutros negde oko Majdana. Preostalo je još 6-7 km do kraja, markirana staza nas dovodi do Majkinog salaša odakle putem pored pruge stižemo u centar Palića tačno u minut kada je naišao autobus za grad. Po mojoj evidenciji 25 učesnika je prešlo celu stazu u dužini od 32,7 km i ispunilo prvi uslov za obećanu nagradu na kraju godine ako i u naredna tri godišnja doba uspešno prepešače ovu stazu.

Autobuska okretnica Kelebija drzavna granica

Sistak

Ulazak u sumu

Busch

Ulazak u sumu, nemarkirani deo