Zagajička brda - od Grebenca do spomenika

Photo ofZagajička brda - od Grebenca do spomenika Photo ofZagajička brda - od Grebenca do spomenika Photo ofZagajička brda - od Grebenca do spomenika

September 15, 2019
September 2019

near Grebenac, Vojvodina (Serbia)

Prošetali smo do Zagajičkih brda. Nisu bila nešto mnogo zelena, ali i žuta boja im lepo stoji.
Zagajička brda su skrivena između velikog prostranstva Deliblatske peščare i njenog ruba kraj sela Zagajica. Upravo to je i najatrkativniji deo "banatske pustinje", a do njega je moguće doći samo pešice i uz dobro poznavanje puteva.
Mi smo odabrali prilaz od sela Grebenac.
Do sela vodi asfalni put, ali kroz veći deo sela asfalta nema i putevi su veoma prašnjavi, tako da će vaš automobil već nakon nekoliko metara izgledati kao da ste ga vozili kroz Saharu.
Lako smo našli gde ćemo se parkirali: pored arteskog bunara sa veoma hladnom vodom, ali nigde nije obeleženo da li je voda za piće.
Krenuli smo u šetnju, klasično, pratimo stazu, veoma je prašnjava. Pesak je u tolikoj meri sitan da se uvlači u svaku poru na obući i odeći. Na samom početku neprijatno iznenađenje, staza prolazi po sredini deponije. Ružna slika.
Ali nakon nekoliko stotina metara, kreće se u lagano penjanje, a krajolik menja oblik, krećemo se kroz nizak bagremar. Staza je i dalje peskovita i noge nam ponegde tonu u pesak.
Nakon pola sata laganog penjaja, izlazi se na zaravan koja blago "talasa". Odatle se u daljini vidi Dunav i termoelektrana Kostolac. Staza talasa sve do "ulaza" u Zagajička brda.
Tu se spuštamo nekih pedesetak metara, a staza postaje travnata. Sa svih strana oseća se prisustvo ovaca, a peščane dine Zagajičkih brda se izdižu sa svih strana, levo i desno. Baš su visoke i obrase su travom i ponekim bagremom. Na kraju našeg puta sačekalo nas je lagano penjanje do spomenika.
Nije teško. Kretali smo se oko 2 sata, ali na putu nismo naišli na pitku vodu. Pesak nam je donekle otežavao kretanje. Lepo smo se družili i stekli zanimljivo iskustvo kretanja po nepoznatoj podlozi.

PictographCar park Altitude 262 ft

Postoji neki izvor vode. Nisam probao, ne znam da li je pitka. Ne piše ništa

PictographRisk Altitude 272 ft

Iako je neko stavio tablu da se smeće ne baca ovda, to kao da je signal bahatima da upravo tu, još više bacaju. Ovde smrdi, opasno je kretati se da se na nešto ne ubodete, isečete. Ovde pale vatru. Oprezno

PictographPhoto Altitude 387 ft

Tri puta sam pre toga pogrešio. Staza je potpuno neobeležena