Zaanse Schans

-25 ft
August 13, 2022
August 2022

near Zaandijk, Noord-Holland (Nederland)

Estant a Països Baixos, el dia d'avui el dediquem a la ciutat a Zaanse Shans, que és un barri de Zaandam, prop de Zaandijk, conegut per la seva col·lecció de molins de vent i cases de fusta, espectacular i preciós per a la seva conservació.
Només d'entrar al barri de Zaanse Schans, ens trobem les casetes museus com la Zaandam Time Museum del segle XVII que presenta una visió general de la història del cronometratge als Països Baixos. La col·lecció consta principalment de rellotges històrics holandesos des del 1500 fins al 1850. Inclou rellotges de torre, el primer i el més antic rellotge d'avi holandès, rellotges de pèndol i rellotges de precisió.
També hi ha la caseta museu de Museumwinkel Albert Heijn, Una còpia de la primera botiga de queviures d'Oostzaan que data de 1887.
Tot seguit fem el recorregut per la resta de casetes que reflexa com vivien i encara hi viuen els habitants de Zaanse Schans, un veritable jardí entre canals, tot sobradament molt ben cuidat, tant en dissenys com amb la infinitat de detalls de l'època i alhora relaxant i espectacular de visitar.
Després de veure tot el conjunt de cases i el poble de Zaandam a l'altre riba del riu Zaan, tot meravellosament ben cuidat i en harmonia, ens dirigim a la granja mostra, que ensenya com era la vida d'una formatgeria, on al final del recorregut podem degustar una infinitat de formatges per a tots els gustos, i si la butxaca us ho permet, comprar els que més us han agradat.
Ara ens dirigim als molins museu, alguns encara mantenen l'activitat, on el primer que trobem és el Moli De Gekroonde Poelenburg, antiga serradora eòlica, avui tancat.
El segon el Moli de Paintmill De Kat, que es dedicava a la fabricació pintura.
El tercer el molí de Windmill De Zoeker, on feien el premsat de llavors d'on sortia l'oli.
El quart el molí de Het Jonge Schaap, Zaandam, on encara es pot veure l'activitat de serradora, aquest l'hem visitat i ens han mostrat tot el seu funcionament i com d'enginy hi ha perquè per una banda del molí, els troncs arribant des del riu Zaan, entraven per un costat, els mecanismes els feien entrar i anaven directament a les serradores i per l'altre ja en sortien els taulons perfectament tallats. Realment espectacular i el personal que s'hi troba hi posen molt d'èmfasi en les seves explicacions. Recomanem l'experiència d'estar a dins del molí mentre s'estan tallant els troncs i en surten els talulons.
I el darrer que hem pogut visitar ha estat el de De Bonte Hen que on aprofitant l'eòlica feien girar les pedres per esmicolar el gra i fer-ne farina.
El trac d'avui per oblit de desconnectar el GPS ens arriba fins al poble de Purmerend, però en realitat només em voltat la zona del barri de Zaanse Schans.
Una visita espectacular i alhora molt didàctica.

PictographMonument Altitude 178 ft
Photo ofZaandam Time Museum i Museumwinkel Albert Heijn Photo ofZaandam Time Museum i Museumwinkel Albert Heijn Photo ofZaandam Time Museum i Museumwinkel Albert Heijn

Zaandam Time Museum i Museumwinkel Albert Heijn

PictographPhoto Altitude 1 ft
Photo ofZaanse Schans és un barri de Zaandam Photo ofZaanse Schans és un barri de Zaandam Photo ofZaanse Schans és un barri de Zaandam

Zaanse Schans és un barri de Zaandam

PictographPhoto Altitude 4 ft
Photo ofLes casetes i jardins reconstruïdes i rehabilitades de Zaanse Schans Photo ofLes casetes i jardins reconstruïdes i rehabilitades de Zaanse Schans Photo ofLes casetes i jardins reconstruïdes i rehabilitades de Zaanse Schans

Les casetes i jardins reconstruïdes i rehabilitades de Zaanse Schans

Caseta del 1765

PictographPhoto Altitude 2 ft

PictographPhoto Altitude 0 ft
Photo ofPanoràmiques del poble de Zaandam i dels molins Photo ofPanoràmiques del poble de Zaandam i dels molins Photo ofPanoràmiques del poble de Zaandam i dels molins

Panoràmiques del poble de Zaandam i dels molins

PictographPhoto Altitude 7 ft
Photo ofLes casetes i botiguetes del barri de Zaanse Schans Photo ofLes casetes i botiguetes del barri de Zaanse Schans Photo ofLes casetes i botiguetes del barri de Zaanse Schans

Les casetes i botiguetes del barri de Zaanse Schans

PictographPhoto Altitude 3 ft

Panoràmiques

La formatgeria

PictographPhoto Altitude 0 ft

PictographPhoto Altitude -12 ft

Moli Paintmill De Kat - Molí de fabricació pintura

PictographPhoto Altitude 9 ft
Photo ofWindmill De Zoeker - Molí on feien l'oli Photo ofWindmill De Zoeker - Molí on feien l'oli Photo ofWindmill De Zoeker - Molí on feien l'oli

Windmill De Zoeker - Molí on feien l'oli

PictographPhoto Altitude 6 ft

PictographPhoto Altitude 7 ft

Photo ofHet Jonge Schaap, Zaandam - Molí Serradora eòlica Photo ofHet Jonge Schaap, Zaandam - Molí Serradora eòlica Photo ofHet Jonge Schaap, Zaandam - Molí Serradora eòlica

Het Jonge Schaap, Zaandam - Molí Serradora eòlica

PictographPhoto Altitude 11 ft

PictographPhoto Altitude 3 ft
Photo ofDe Bonte Hen - Molí on feien farina Photo ofDe Bonte Hen - Molí on feien farina Photo ofDe Bonte Hen - Molí on feien farina