Photo ofVOLTANTS DE TARRAGONA-Mas de'n Garrot-Mas del Frare-Mas dels Arcs-Mas del Pastor Photo ofVOLTANTS DE TARRAGONA-Mas de'n Garrot-Mas del Frare-Mas dels Arcs-Mas del Pastor Photo ofVOLTANTS DE TARRAGONA-Mas de'n Garrot-Mas del Frare-Mas dels Arcs-Mas del Pastor

March 18, 2020
November 2018

near els Pallaresos, Catalunya (España)

Una bonica ruta a peu pel voltants de Tarragona. Pasant per alguns dels Masos més importants de la seva època.
Sortim del Carrer del Tarragonès a la Urb. Manous.
Anem pel GR cap a la carretrea dels Pallaresos. Traspassem i entrem al Camí del Mas del Pastor. Després de la cadena, al cap d'uns pocs metres, marxa una pista a dreta. La seguim i ens porta a una bonica cabana de pedra seca. Seguim per un corriol fins arribar al darrera del Mas del Pastor....camp d'avellaners, bassa...era un mas molt gran.Li donem la volta.
Per darrera del mas hi passa el PR-C 59. El seguim. Va cap al Mas de'n Garrot. Passa per la part de dalt. Molt bones vistes sobre el mas. El camí arriba a tocar la Urb. Hostalets. Aquí, al tocar la pista, deixem de moment el PR per anar a l'esquerra a veure el Mas del Frare..en ruïnes, però amb una magnífica vista sobre el Camp de Tarragona...fotos!!!
Desfem el camí per seguir el PR.
Anem caminant per un senderó pel darrera la urbanització. entrem a la Urb. Jardins Imperi pel costat d'un parc infantil. Anem girant per anar a buscar el Barranc de'n Garrot. Està bastant brut de vegetació, molt obac...Al final del camí arriba als sembrats del Mas de'n Garrot. Els voregem i arribem a una pista. Passem pel devant d'una alzina monumental...fotos!!!
Anem seguint la pista i giant per anara buscar l'entrada de la Font del Mas de'n Garrot. està tapat de restes de poda i he d'anar per la vora d'un sembrat fins arribar al camí.
Anem a l'esquerra del camí per anar a la font. Trobo la Font i la Mina del Mas de'n Garrot. Molt interessant. En aquest indret, ja fa molts anys, la gent de Tarragona veníem a berenar o a menjar la Mona de Pasqua.
el camí segueix endevant i voldria trobar la cova que hi ha sota la cinglera que forma el circ d'aquest mas. Està plè de corriols...no la trobo. Si algú en té referència...si us plau me la passi.
desfaig el camí fins la font, i una mica més enllà encara. Un corriol puja a buscar un camí ample que porta al Mas dels Arcs o Mas de l'Àngel.
l'edifici que podem contemplar aquí és l'antic celler. El mas està una mica apartat cap al SE. Al costat del celler hi ha un monument i dalt de tot un àngel...d'aquí el renom del mas. hi han panells explicatius de tot plegat. Molt interessant.
Aquí al devant del mas hi passa el PR que abans hem deixat. L'agafem cap a la nostra esquerra en direcció NE. Ens porta al Mas del Pastor passant per uns bonics aixoplucs de pedra seca integrats al mar de l'esquerra. En trobem 3. Creuem la conduccií subterrànea de gas.
abans d'arribar al Mas del Pastor anem a veure el Respirador num.51 de la Mina que ve de Puigpelat fins a Tarragona i va a parar a la Font de l'Arcabisbe, al costat del Portal de Sant Antoni.
Després del respirador ja veiem el Mas del Pastor. Ara hi passem pel devant.
Mas del Pastor...tornem a creuar la TP-2031 i ja estem a la Urb. Manous, on hem deixat el nostre cotxe.
Bonica ruta amics !!!! Per fer amb família.

PictographReligious site Altitude 404 ft

Aixopluc pedra seca

PictographReligious site Altitude 433 ft

Aixopluc pedra seca de marge

PictographPark Altitude 266 ft

Carrer Tarragonès-

Conducció Subterrànea de Gas

Conducción Subterránea

Conducció Subterrànea de gas.

corriol

Bosque

PictographFountain Altitude 351 ft

Font i Mina de'n Garrot

intent de pujar a la cova

100 m altura

120 m altura

PR-C.

Respirador Mina Puigpelat '51'

Respirador Mina Puigpelat "51"