Volta per Santa Maria de Cervelló i castell de Cervelló.

August 13, 2023
August 2023

near Cervelló, Catalunya (España)

Deixem el cotxe al carrer de la riera de Cervelló.I anem a buscar un carrer encimentat on hi ha una valla que serveix per tancar-lo quan la riera baixa molt plena i pot ser perillos el pas de vehicles. Al costat mateix de la barrera surt un corriolet que davalla a la llera de la riera (seca) on hi trobem algun platan i ràpidament veiem la "Font Flavia" en el voral de la riera. El cami a Santa Maria tambe pot pujar per allà. Pero nosaltres preferim retrocedir i pujar pel camp de futbol i complex esportiu que es troba a l'altra costat de la riera. Passem pel costat de la Font de la resclosa. En forta pujada arribem al complex esportiu i seguim a buscar un corriol pel costat esquerre que en llaçades ens puja fins el pont que creua per damunt de l'autovia de l'Ordal. A l'altra costat del pont hi ha un carrer urbanitzat, però tambe la bonica creu de terma i cartells que ens indiquen per on hem d'anar. Hi ha una zona peatonal al costat de la carretera. Passem pel costat de l'enrunat "Mas Pitarra". Un edifici molt bonic pero enrunat ara i en mal estat de conservació. A l'altre costat comencen les escales molt dretes que pugen fins a la ben conservada ermita de Santa Maria de Cervelló. Al costat de l'entrada principal surt un corriolet amb alguna marca groga que ens porta a les tombes antropomorfiques. Ara veiem la part posterior de l'ermita i a la rampa de ciment que puja surt el cami que enfila cap el castell. Per un conjunt de pasarel.les i escales accedim a la torre mes alta coronada amb una senyera. Les vistes son immenses en un dia clar. Veient Tibidabo, Puigmadrona, vall del Llobregat, etc. Davallem per on hem vingut un cop creuat el pont, ara seguim recte seguint unes marques grogues i anem a petar al costat oposat del camp de futbol. Seguim el corriol i tornem de nou al cami que ve del carrer de la riera on tenim el cotxe aparcat. Recorregut curt, pero clar en pujar al castell hem de fer desnivell. Es pot anar amb nens acostumats a caminar.