Volta per les fonts de Camprodon

June 19, 2022
June 2022

•   4.7 1 review

near Camprodon, Catalunya (España)

Caminada per Camprodon i els seus voltants en un dia que els temòmetres s'enfilen de valent.
De manera que aquest recorregut, majoritàriament ombrívol, ens ajuda a estirar les cames i, de tant en tant, fem un tast de les aigües fresques de les fonts.
Comencem a trobar fonts dins del poble i de seguida ens enfilem per entre l'església de Santa Maria i l'església del Monestir de Sant Pere, davant de la qual, també hi ha la seva font. Seguim pujant i passem per davant d'una residència i sortim del poble cap a la casa del Campàs, que just la voregem i per la seva vessant oriental, també hi trobem la seva font amb un abeureador.
Baixem direcció la sortida del poble cap a Molló, on travessem el riu Ritort i cap a la zona esportiva, i just a sobre hi trobem la font de Llandrius, amb l'espai típic que anirem trobant en moltes de les altres fonts: semicercle fet amb pedra, que serveix de seient al davant de la font.
Després ens trobem la font de les Gavatxes, amb uns rentadors, però amb el safareig ple de molses i algues.
També passem per davat la font de Botàs, que avui no raja.
Continuem per a carretera asfaltada cap a llevant fins a trobar l'indicador de la Font del Vern. Corriol de pocs metres que ens duu a un espai fresc amb l'estructura semicircular que ja hem vist abans. Com a curiositat, el cartell ens diu que no hi ha verns, però que le bosc que l'envolta és de gran interès, ja que és una roureda amb roures de fulla grossa.
Tornem a la carretera fins a arribar a la font del Faig. Hi han fet una taula i bancs amb un petit cobert per evitar-nos el sol o la pluja si és el cas.
Des d'aquest punt, temps enrera es podia atravessar el rierol per pujar cap a la Font del Boix, però actualment, entre els tancats per les pastures i el camp de golf, és millor recular uns metres i prendre una pista que ens durà fins a aquesta font. D'aquí surt un corriol que va en paralel a la pista que ens porta directament a un monument de pedra a pocs metres més enllà, amb bones vistes cap al Balandrau i Font Lletera. En aquest punt teníem intenció de tornar, però una nostra amiga de Camprodon ens recomana que anem una mica més amunt, fins a la carena que separa aquesta vall de Camprodon i la de Beget on hi ha un petit pedronet anomenat "la creueta".
Com que en aquest punt no hi ha ombres, gaudim un moment de les vistes cap a Costabona i tornem avall fins a tocar del camp de golf per anar a la Font de Sant Patllari. Aquesta és una de les que té un raig més gros.
De tornada, passem pels camins que hi ha per entre els forats del camp de golf, seguint les indicacions que han anat posant per evitar que ens fiquem a la zona de joc.
Anem cap a la pista asfaltada, que es converteix en el carrer dels Llandrius a l'entrada al poble. A la rotonda anem a l'esquerra seguint la carretera C-38 direcció sud, ja que a 200 m de la rotonda hi trobem la font Nova i continuem pel passeig al costat del riu Ritort fins al final del passeig, que per l'esquerra pugem fins al peu del Castell de Camprodon. Un cop allà anem a buscar la carretera C-38. La travessem per poder anar a la Mare de la Font, espai molt ombrívol, que moltes persones aprofiten.
Després d'aquest darrera font, travessem la carretera per sota un pont i entrem al poble per anar fins al pont sobre el riu Ter i tornar al punt on hem deixat el cotxe.
Hem fet la caminada amb la Carme, l'Anna i en Marcel el dia 18 de juny de 2022

01 Travessa del poble

02 Font de la cordera

Photo of03 Església Sta. Maria i Monestir StPere Photo of03 Església Sta. Maria i Monestir StPere Photo of03 Església Sta. Maria i Monestir StPere

03 Església Sta. Maria i Monestir StPere

16 Mare de la Font

17 Pont de Camprodon

• Arturo.G Dec 7, 2023

Bona ruta x fer en família x les fonts de Camprodon. Fàcil de seguir i en un entorn espectacular.

Gracies x compartir

• Photo of quim camprubí
    quim camprubí Dec 8, 2023

Moltes gràcies per la teva valoració, Arturo.
    Celebro que us hagi agradat.