Volta Mirador Pla dels Senglars

17 minutes
September 13, 2020
June 2020

near El Arrabal de Coll d'Arbós, Catalunya (España)

Ruta circular, camí senyalitzat amb marques vermelles i amb una magnifica panoràmica de la cara nord de Montserrat.
L´inici de la ruta esta just a la entrada B de Cal Esteve, Carretera BP 1101, km 7,8, seguir el camí fins a trobar una cruïlla de camins, descartar el primer a la dreta amb marques de color blanc i una mica mes endavant agafar el de la esquerra marcat amb vermell amb un fita de pedres, descartar un altre que tira avall que M mmlmlmll el camí de tornada.
Es puja suaument fins a una primera barraca de pedra seca parcialment esmorronada seguim fins a un petit bosc de pins i comencen la pujada fins arribar al monòlit u obelisc de pedra.
Abans haurem descartat un altre camí que baixa també amb marques vermelles que agafarem quan baixem del Monòlit.
Al lloc on esta el Monòlit tenim una esplanada amb perfectes vistes de Montserrat i a la nostres esquena tindrem Cal Esteve i la carretera que puja de Manresa.
S'anomena els Tres Roures és un indret amb un obelisc de pedra d’uns 3 m d’alçada i uns 80 cm d’ample, entre els termes municipals del Bruc (Anoia) i Sant Salvador de Guardiola (Bages) on el 17 de novembre de 1822, en el decurs d’una sèrie d’insurreccions durant el Trienni Liberal, van ser afusellades 24 persones, molts d’ells religiosos. Les fonts consultades assenyalen al general Antoine Rotten, governador militar de Barcelona, com el responsable d’aquests afusellaments. Els cossos estan enterrats actualment en un vas sepulcral de la nau central de la basílica de Santa Maria de Manresa.
La tornada quan desfàs el camí s'agafa el camí que tira avall per la nostres esquerra i s´ha de estar atent i fixar-te amb les fites i marques, passarem al costat un pic amb l´escorça desgastada dels frecs dels senglars (veure foto), i tirar avall fins a arribar a un altra barraca de pedra aquesta amb millor estat, veure foto.
Seguim la dreta sempre marcat amb vermell als arbres i al cap d`una estona les marques s'ajunten amb les de color blanc remuntem amunt fins a trobar la primera cruïlla i ja només ens caldrà desfer el camí fet.
Si voleu us podeu acostar al Mirador Pla dels Senglars tal i com surt al track

El Mirador Pla dels Senglars es un ampli espai on poder asseure i contemplar la cara nord de la Montse en la seva plenitud.
La tornada es evident pel camí que porta al Mirador per darrera direcció carretera fins a resseguir el camí del inici.

Ruta ideal per nens, passejar amb el gos, o relaxar-te tranquil·lament