Volta als doms de de la Roca de la cova dels moros i del Castell de Solius

Photo ofVolta als doms de de la Roca de la cova dels moros i del Castell de Solius Photo ofVolta als doms de de la Roca de la cova dels moros i del Castell de Solius Photo ofVolta als doms de de la Roca de la cova dels moros i del Castell de Solius

July 2, 2017
July 2017

near Solíus, Catalunya (España)

"Roda el món i torna als doms", podria ser una dita que féssim nostra.

És que ens agrada molt aquest paratge de Solius!

Hi veníem sovint amb els nens ben petits i era festa grossa pujar a la Cova dels moros i a dalt del Castell de Solius. Si no ho coneixeu, hi heu d’anar. Al nostre bloc també en vàrem parlar.

Amb els nens ja grans, va ser el moment de fer la gran ruta dels doms i, per suposat, els Carcaixells amunt i avall.

Però la ruta d’avui és com tornar al orígens. Xino-xano. Per gaudir de com va canviant la fisonomia del paisatge i amb l’única singularitat de voler donar la volta als dos doms, si podíem.

El doms. Doms de l’Ardenya. Molt curioses formacions rocoses granítiques en forma de cúpula (de manera més precisa, leucogranits de gra gros a mitjà. Roques ígnies plutòniques tardihercinianes, és a dir, de fa uns 270-310 milions d’anys...).

De manera molt resumida direm que:

- El dom de la Roca de la cova dels moros està perfectament netejat tot al voltant. S’hi poden veure moltes vies d’iniciació a l’escalada. Al donar la volta completa prens més consciència de les seves grans dimensions.

- Per contra, hi ha tota una part “de darrera” del dom del Castell de Solius que segueix embardissada. Recomanem arribar fins les ruïnes d’un antic mas, i, si no es tenen ganes de masses aventures, tornar pel mateix camí. Però qui vulgui provar, que faci com nosaltres (i potser tindrà més sort i tot i trobarà la font que sembla que hi ha).

Que ho gaudiu!

Salut i botes
www.ambotes.com

Petita esplanada en la pista de terra

Petita_esplanada_en_la_pista_de_terra

Esquerra d'anada

Esquerra_d'anada

Planter_d'eucaliptus

Esquerra d'anada

Esquerra_d'anada

Photo ofDom de la Roca dels Moros de Solius Photo ofDom de la Roca dels Moros de Solius Photo ofDom de la Roca dels Moros de Solius

Dom de la Roca dels Moros de Solius

Dom_de_la_Roca_dels_Moros_de_Solius

Dom del Castell de Solius

Dom_del_Castell_de_Solius

corriol

Ruïnes d'un antic mas darrera el castell de Solius

Ruïnes_d'un_antic_mas_darrera_el_castell_de_Solius

Photo ofPetit dom sobre les ruïnes del mas darrera del castell de Solius Photo ofPetit dom sobre les ruïnes del mas darrera del castell de Solius Photo ofPetit dom sobre les ruïnes del mas darrera del castell de Solius

Petit dom sobre les ruïnes del mas darrera del castell de Solius

Petit_dom_sobre_les_ruïnes_del_mas

Comença_tram_sense__corriol_pel_costat_del_dom

Petit_dom_amb_cassoletes_a_la_part_superior

Tafoni en un petit dom

Tafoni_en_un_petit_dom

Fita indicant gir en la partió de terrenys