Volta al Pedraforca en dos dies-Dia 2-Del Refugi Lluís Estasen a Gósol

Photo ofVolta al Pedraforca en dos dies-Dia 2-Del Refugi Lluís Estasen a Gósol Photo ofVolta al Pedraforca en dos dies-Dia 2-Del Refugi Lluís Estasen a Gósol Photo ofVolta al Pedraforca en dos dies-Dia 2-Del Refugi Lluís Estasen a Gósol

November 5, 2016
October 2016

near Saldes, Catalunya (España)

Volta al massís del Pedraforca resseguint el PR C-127. La ruta ha estat realitzada amb nenes de cinc i vuit anys en dos dies i sortint del poble de Gósol.
La volta al Pedraforca és una ruta no exigent en el seu conjunt per un adult acostumat a caminar. En canvi, per un nen o nena de cinc anys ja comença a ser una caminada massa llarga per fer-la en un sol dia. Per tant, la idea ha estat repartir-la en dos dies, permeten als mes menuts, no sobrecarregar-se i poder gaudir a la vegada d’una volta circular amb molts contrastos. També, aprofitem l’oportunitat que s’estrenin en la pernocta en un refugi de muntanya.
Tot i que les dues jornades son molt semblants en quilometratge, la primera (si comencem en sentit horari), és la que presenta un desnivell positiu més important.
La ruta es pot dur a terme pràcticament tot l’any, tenint en compte l’altura en que es desenvolupa, però personalment, crec que és durant el més d’octubre el moment en que trobarem el paisatge més espectacular, amb uns contrastos de color impressionants.
Un cop al refugi, els més valents, si no n’han tingut prou amb la jornada, podran optar per ascendir al Pedraforca durant la tarda.

Segona jornada: del Refugi Lluís Estasen a Gósol

Iniciem la marxa a les nou del matí en direcció sud seguint les marques del PR C-123/127.
Travessem la Tartera dels Cabirols i continuem per un bonic i distret sender, atenció amb les arrels. Personalment, crec que aquest tram es, sens dubte, el més bonic de la ruta. Quan arribem a l’altura del barranc provinent de la tartera, el camí comença a baixar de forma més pronunciada fins a planejar i trobar una pista forestal més ampla.
El paisatge canvia de cop i sortim del bosc per continuar per un tram obert durant un quilòmetre ben bo. Divisem un petit embassament a la nostra esquerra i ens tornem a endinsar al bosc després d’una curta pujada. Continuem pel bonic sender amb vistes al poble de l’Espà fins que arribem a la carretera C-563.
Creuem la carretera i seguim per un sender al costat fins al Coll del Cap de la Creu. Amb pocs minuts, arribem a Gósol posant fi a aquesta fantàstica travessa.

Bona ruta!

Atenció carretera

Bassa

PictographCar park Altitude 0 ft

Final de la ruta, aparcament