Volta al Pedraforca en dos dies-Dia 1-de Gósol al Refugi Lluís Estasen

Photo ofVolta al Pedraforca en dos dies-Dia 1-de Gósol al Refugi Lluís Estasen Photo ofVolta al Pedraforca en dos dies-Dia 1-de Gósol al Refugi Lluís Estasen Photo ofVolta al Pedraforca en dos dies-Dia 1-de Gósol al Refugi Lluís Estasen

November 5, 2016
October 2016

near Gósol, Catalunya (España)

Viewed 1904 times, downloaded 59 times

Volta al massís del Pedraforca resseguint el PR C-127. La ruta ha estat realitzada amb nens de cinc i vuit anys en dos dies i sortint del poble de Gósol.

La volta al Pedraforca és una ruta no exigent en el seu conjunt per un adult acostumat a caminar. En canvi, per un nen o nena de cinc anys ja comença a ser una caminada massa llarga per fer-la en un sol dia. Per tant, la idea ha estat repartir-la en dos dies, permeten als mes menuts, no sobrecarregar-se i poder gaudir a la vegada d’una volta circular amb molts contrastos. També, aprofitem l’oportunitat que s’estrenin en la pernocta en un refugi de muntanya.

Tot i que les dues jornades son molt semblants en quilometratge, la primera (si comencem en sentit horari), és la que presenta un desnivell positiu més important.
La ruta es pot dur a terme pràcticament tot l’any, tenint en compte l’altura en que es desenvolupa, però personalment, crec que és durant el més d’octubre el moment en que trobarem el paisatge més espectacular, amb uns contrastos de color impressionants.
Un cop al refugi, els més valents, si no n’han tingut prou amb la jornada, podran optar per ascendir al Pedraforca durant la tarda.

Primera jornada: de Gósol al Refugi Lluís Estasen

Sortim del pàrquing de la rotonda de l’entrada de Gósol i ens dirigim a la Plaça Major. Continuem carrer amunt seguint les indicacions de “El Collell” i de les marques de PR/GR i del Camí dels Bons Homes. Sobre el camí dels Gosolans arribem a la Collada de la Font Terrers on podrem proveir-nos d’aigua.
Tornem a endinsar-nos al bosc durant una estona fins a sortir-ne quan arribem a un característic pas de roca al Serrat de la portella.
Continuem flanquejant en pendent suau i ja divisem el Collell de lluny. Abans d’arribar-hi passem per la Font de la Roca, en contrast amb una zona més aviat àrida i amb poca vegetació.
Arribats al Collell, fem una parada per menjar alguna cosa. Emprenem la marxa per pista ampla durant més de quatre quilòmetres. Aquest serà sens dubte el tram més monòton de la jornada, on en alguns punts podrem distreure la vista amb l’espectacular coloració de tardor dels arbres i els boscos del Torrent de les Molleres.
A falta d’un quilòmetre abans d’arribar a l’aparcament del mirador de Gressolet, ens desviem a la dreta per un sender que ens deixarà al refugi Lluís Estasen.

Bona ruta!

Camí dels Gosolans

Coll de Pi Jagut

PictographFountain Altitude 0 ft

Collada de la Font Terrers

El Collell

Font de la Roca

Inici de la ruta, aparcament

Plaça Major

PictographMountain hut Altitude 0 ft

Refugi Lluís Estasen

• Photo of Caroline2
    Caroline2 Nov 7, 2016

Ruta molt fàcil i amb molts entreteniments