Volta al Montplà, 21-FEB-16

February 21, 2016
February 2016

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Dia primaveral per a la passejada d'avui a voltant del Montpla sense trapitjar el seu cim.
Des del col·legi St Grabiel comencem a caminar per al Camí Vell de les Dunes a Sobrestany. Deixem al Cau de la Figuera i la Torre dels Moscats i arribem a la Casa del Guarda i el Coll de les Sorres. Enfilem cap a el Puig Rodó, tot passant per al Mas Reguinell. Tota aquesta zona està en Protecció i no sortim del camí per a protegir aus en nidificació, respetem-ho el temps pertinent.
Arribem amb una mica d'esforç al coll de Sta Caterina, bones vistes sobre el Golf de Roses i descendim per el corriol de Sta Caterina per arribari a l'ermita que roman oberta tots els diumenges de l'any amb servei de bar.
Ens toca suar de valent per arribar al Coll d'en Garrigars amb bones vistes del Baix Ter.
Descendim no sense dificultat i alguna petita relliscada i veiem el petit cau d'en Calvet i una cova artificial en una pedrera a els Suros.
Baixem molt rapits per devant del Xiprer d'en Navarro i camp a través arribem al final de la ruta.