Volta al llac d'Engolasters, Andorra

Photo ofVolta al llac d'Engolasters, Andorra Photo ofVolta al llac d'Engolasters, Andorra Photo ofVolta al llac d'Engolasters, Andorra

September 30, 2017
September 2017

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Si et posiciones sobre " Veure més " (color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, podràs veure tot el àlbum de fotografies d'aquesta sortida...
L'estany d'Engolasters està situat a 1.622m d'altitud al vessant NO de la Tossa de Braibal, força per sobre del riu Valira d'Orient, entre les parròquies d'Escaldes-Engordany i Encamp, al centre del Principat d'Andorra. Aquesta zona va ser clau pel desenvolupament de l'economia andorrana durant el segle XX, ja que aquí s'hi va construir una gran xarxa de canals per tal d'aprofitar l'aigua del riu Madriu i produir energia hidroelèctrica. L'indret està envoltat de boscos de pi roig i negre, i gaudeix d'àmplies panoràmiques sobre el fons de vall i les seves principals poblacions, com ara Andorra la Vella i Encamp, i dels cims emblemàtics que les envolten.
En cotxe i abans d’arribar al llac, visitem l’església de Sant Miquel d'Engolasters. Aquesta església representa el punt més àlgid de l'art romànic al país, és, sens dubte, una de les mostres més belles del romànic a Andorra, i destaca per un conjunt arquitectònic singular i una valuosíssima decoració pictòrica i escultòrica. El conjunt arquitectònic conserva gairebé tots els elements originals i algun afegit posterior, com ara el pòrtic. Així, presenta la planta clàssica de les esglésies romàniques andorranes, és a dir, una planta rectangular amb una nau, absis semicircular, coberta de dos aiguavessos i campanar de torre. Sorprenent i molt particular és el contrast d'alçades entre la nau i el campanar, de 17 metres.
Tornem al cotxe i en un tres i no res arribem al aparcament de dalt, on es troba el restaurant Camp del Serrat, habilitat...i de pagament!!
Per començar a donar la volta al llac, ens dirigim fins la presa per caminar per una pista de terra que enllaça la carretera d'Escaldes-Engordany amb la que puja des de les Bordes de les Pardines a Encamp. El llac el tenim sota nostra, caminant per una zona molt ombrívola i amable. Aquest camí fineix al bar-restaurant Llac i Cel, que es troba al començament de la carretera de Encamp i on, fa poc temps es va crear un petit parc que consisteix en diverses atraccions pensades sobretot per als més menuts com bombes d'aigua, molins i fustes que s'obren com si fossin comportes. La idea és “emular l'estació central de FEDA”. A banda de les atraccions, també s'ha arranjat la baixada fins al llac, de manera que ara s'hi pot arribar de manera més senzilla gràcies a uns esglaons.
Seguim donant la volta al llac, ara a ran d’aigua, admirant aquest bell paisatge...aquí unes roques que et conviden a immortalitzar el moment amb la fotografia, aquí les famoses arrels dels pins descalçades formant un laberint caòtic, aquí la presa amb el final del llac.
Un petit pont ens ajuda a salvar la canal de desguàs, passant just al costat de la presa i el bosc on es troba el Parc d’aventura, amb les seves tirolines i ponts tibetans penjats a una certa alçada sobre els arbres.
Ja només ens queda desfer el camí fins el cotxe per donar per acabada aquesta plàcida caminada.
Salut i bones caminades!!

PictographCar park Altitude 0 ft

restaurant Camp del Serrat i aparcament

Presa d'Engolasters

Photo ofpista de enllaç entre la carretera d'Escaldes-Engordany amb la que puja des de les Bordes de les Pardines a Encamp Photo ofpista de enllaç entre la carretera d'Escaldes-Engordany amb la que puja des de les Bordes de les Pardines a Encamp

bar-restaurant Llac i Cel

PictographPark Altitude 0 ft

petit parc d'aigua

PictographLake Altitude 0 ft

camí per la riba del llac

PictographTree Altitude 0 ft

Arrels del pins al descobert

PictographBridge Altitude 0 ft

pont sobre canal de desguàs

presa d'engolasters

• Photo of rondaller
    rondaller Aug 23, 2019

Itinerari curt i molt senzill de fer en un entorn incomparable. Llàstima que a l'estiu és ple de gent i es fa difícil trobar un racó tranquil. Millor anar ben aviat, també per a trobar lloc on aparcar.

• Photo of el capi
    el capi Sep 8, 2019

És ben ser el que dius, rondaller, tot i haver-lo de compartir amb altres que volen gaudir de aquest lloc, no deixa de ser un magnífic indret. Enhorabona per la sortida i gràcies per la teva valoració.
    Salut i bones caminades!!