Volta al Figaró

September 22, 2011
September 2011

near Figaró, Catalunya (España)

Iniciem la ruta a la carretera de Ribes, passem pel costat de la font de Ca l'Andreu i just abans d'on els cotxes s'incorporen a la C-17, seguim per un camí que remunta pel marge dret la riera de Vallcàrquera. Arribem a un punt que hi ha un pas per creuar la riera, sense travessar-la veurem més amunt un pont de fusta que ens permet accedir a la font de la Noguera Punxeguda. Tirem enrera i seguim el camí (sense travessar la riera) PR-33 a l'esquerra del torrent, passem pel costat del gorg de la passera de can Bosc. Creuem la riera i pugem amunt fins a sortir a la pista de Vallcàrquera (asfalt), seguim uns metres amunt i ma esquerra ens trobem amb una font. AQUÍ ES ON LA VAIG LIAR, hagués tingut que seguir recte la pista i lo que vaig fer va ser davant de la font a ma dreta passar per damunt d'un pontet de fusta que va voreja'n la riera per la seva ma dreta, hi ha corriol (aconsellable pantalons llargs "ortigues"). Es passar bé, al final de tot surts a una pista, si vas a l'esquerra m'imagino que torna a la ultima font...nosaltres vam anar cap a la dreta, la pista va fent pujades fins que s'aplana, fem com una corba i ens trobem una pista que va cap a l'esquerra (veien el mapa porta a Sant Cristòfol de Monteugues), la deixem estar i continuem rectes, ens trobem la creu de can Plans, una mica més enllà ens trobem la masia de Can Plans amb molt bones vistes dels cingles de Bertí. Passat la masia el camí ja comença el descens cap al poble del Figaró, punt d'inici de la ruta d'avui.

Ruta extreta més o menys de la núm. 2 d'aquest arxiu: http://www.elfigaro.net/docs/Pas_a_Pas_def.pdf