Volta al castell de Montesquiu

January 6, 2015
January 2015

•   4.8 4 Reviews

near Montesquiu, Catalunya (España)

Curta passejada matinal als voltants del bonic castell de Montesquiu.

Aquesta ruta proposa una passejada per uns indrets de gran valor natural del Parc Comarcal del Castell de Montesquiu. Tot i la seva superfície modesta, despunta pels boscos densos de roure i pi roig, travessats pels meandres del Ter. El contrapunt arquitectònic el dóna el castell de Montesquiu, un gran casal fortificat originari del segle X amb bonics jardins que avui ha estat adaptat com a equipament cultural i de convencions i com a punt d'informació. Ruta senyalitzada.

El punt de partida és l'aparcament del castell. Si s'ha vingut en tren, des de l'estació de Sant Quirze de Besora només hi ha uns 20 min a peu. A Montesquiu s'arriba des de Vic per la C-17 en direcció a Ripoll. El senyal d'inici de la ruta es troba al costat de l'aparcament, on s'agafa un camí asfaltat que va envoltant el castell per la dreta. Es deixa a mà esquerra una entrada que duu directament al castell i als jardins de Montesquiu. Havent passat el castell i la masoveria, s'ha de girar a mà esquerra seguint l'indicador de la Solana (km 0,3). Llavors es comença a baixar enmig d'un bosc de pi roig per l'obaga de la serra del Castell. Al quart d'hora de caminada, la baixada continua mentre es va acostant a la riera, però s'ha de deixar a la dreta el camí que duu a la Solana (km 0,86). Llavors s'arriba a un revolt a l'esquerra que baixa fortament (km 1,09). En aquest punt, una mica amagada a la dreta, hi ha una clariana que segurament havia estat un hort. S'agafa un sender a la dreta (a l'esquerra de la clariana) que després d'un gir a l'esquerra, entre avellaners, duu cap a la riera, en concret a un lloc que s'anomena gorg del Pla de l'Hort. Després cal tornar enrere, a la clariana, i reprendre el camí que continua vorejant la riera i uns camps mentre la vall es va obrint cap a l'est. Mentre es continua per la pista principal, es pot observar el paisatge típic de la muntanya mitjana: el bosc cobreix els vessants de la vall. Al fons, els sediments deixats per la riera permeten els conreus destinats a l'alimentació del bestiar. Quan ja es porten 40 min de caminada, s'arriba a un pas a nivell amb el tren. La ruta continua amunt a l'esquerra. A la dreta, un camí porta a les Planeses i a la font Codineta, que es troba sota un pont de la pista. Cal agafar, però, el sender de l'esquerra, indicat per una fita, que puja cap al turó del Castell. Com que la primera part del camí puja una mica, la vista sobre el Ter i el poble de Montesquiu és magnífica. El segon tram del camí transcorre entre pi roig, roures i alguna blada de fulla petita, i és més planer. 10 min després s'arriba al castell de Montesquiu. Fi del recorregut.

Atenció! pas a nivell que no hem de creuar

Castell de Montesquiu

Sender del Gorg

• Photo of Caroline2
    Caroline2 Jan 6, 2015

Ruta curteta però molt maca per fer amb família.
    La més petita amb tres anys i mig.

• Photo of ratillaman
    ratillaman Jan 6, 2015

El castell i els entorns son una passada!

• gausfred Aug 20, 2016

Ruta ideal per fer amb la quitxalla..

Grácies.

• Jaume M M - SFO Jan 1, 2018

Vam fer aquesta passeja per la tarda del 29/12/17. Tot pista fins la darrera part, en pujada, per corriol. Molt bé per a fer baixar el dinar!

• Photo of Guillem Plans
    Guillem Plans Jan 1, 2018

Moltes gràcies per la valoració Jaume.
    Salut!!!

• Vistek Nov 24, 2018

Perfectament apta per fer amb nens, entorn del castell privilegiat.

• Photo of Guillem Plans
    Guillem Plans Nov 24, 2018

Hola Vistek,
    Moltes gràcies pel comentari i la valoració!