Volta a l’estany d’Engolasters

August 13, 2021
August 2021

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Tranquil·la i pausada passejada, ideal per fer amb nens, en el transcurs de la qual hem fet la volta a l’estany d’Engolasters d'Andorra, amb sortida des de l’aparcament (de pago), al costat d’un hotel i restaurant i on també hi ha un punt de informació.

Davallem primer cap a la central hidroelèctrica, on veiem la informació que hi ha a diferents panells i gaudim d’una bona vista sobre Escaldes-Engordany i Andorra la Vella. Continuem la marxa pel camí del Mig, fins arribar a la capçalera del estany, on hi ha una zona de serveis i lleure. En aquest punt ja podem observar l’estany en tota la seva magnitud i aprofitem per gaudir una bona estona del prat herbat que hi ha al costat del estany.

Reprenem la marxa, pel marge dret, seguint el camí inundable, quan l’estany és ple, fins arribar a la presa, que creuem per dalt (hi ha un altre camí opcional) i on gaudim de una esplèndida panoràmica sobre l’estany. Arribats a l’altre cantó de la presa, enllacem amb el camí d’anada i així, ràpidament retornem al punt de sortida.

Photo ofSortida i arribada - Aparcament Engolasters Photo ofSortida i arribada - Aparcament Engolasters Photo ofSortida i arribada - Aparcament Engolasters

Sortida i arribada - Aparcament Engolasters

Photo ofCentral hidroelèctrica de Engolasters Photo ofCentral hidroelèctrica de Engolasters Photo ofCentral hidroelèctrica de Engolasters

Central hidroelèctrica de Engolasters

Camí del Mig

PictographProvisioning Altitude 5,365 ft

Zona de serveis i lleure