Volta a l’estany de Montcortés

47 minutes
September 7, 2022
September 2022

near Montcortès, Catalunya (España)

L’estany de Montcortés és d’origen càrstic i per tant no te rius o torrents que aportin aigua ni sortides del mateix, pel que fer la volta no hauria de ser complicat. L’alta i abundant vegetació lacustre de la ribera i el conreu d’algun camp a tocar del llac fa que en ocasions no sigui tant evident per on va el sender. De totes formes, no és dificil trobar camins alternatius i la panoràmica fantàstica de l’estany fa que sigui un passeig fàcil i molt recomanable.

Accés: es pot arribar des de La Pobleta de Bellveí o des de Gerri de la Sal. En el nostre cas vàrem arribar des de La Pobleta de B. i vàrem marxar en direcció a Gerri.

Parking: hi ha lloc destinat al parking, just al costat de l’inici de la ruta, etiquetat com Parking 2, a pocs metres de deixar el trencant per anar a Gerri de la Sal.

Ruta: s’inicia després d’obrir (i tancar) una porta d’accés al prat comunal. En el nostre cas la vàrem fer en sentit horari, i al principi ens va despistar una mica les marques de GR, que ens van allunyar de l’estany, rodejar un camp de conreu, fins que vàrem tornar a apropar-nos un altre cap a la riba de l’estany. De totes formes el desviament ens va permetre descobrir un pou rural en mig del bosc.
En alguns moments la vegetació fa difícil detectar la ruta, però en altres hi ha alguna pasarela de fusta que ajuda una mica.

Cap dificultat i unes vistes molt maques.