Volta a la Reserva Integral de les Llaunes

Photo ofVolta a la Reserva Integral de les Llaunes Photo ofVolta a la Reserva Integral de les Llaunes Photo ofVolta a la Reserva Integral de les Llaunes

September 12, 2021
September 2021

near Empuriabrava, Catalunya (España)

Volta a la Reserva Integral de les Llaunes

Els Aiguamolls de l’Empordà són una de les principals zones humides de Catalunya, juntament amb els deltes de l’Ebre i el Llobregat.

Es troben ubicats a la plana empordanesa, entre les desembocadures dels rius Fluvià i Muga, en un espai caracteritzat pels cursos fluvials actuals, les antigues desembocadures dels rius, i els sistemes de canalització i rec dels conreus que històricament s’han donat en aquest lloc ric en aigua dolça.

El parc natural dels Aiguamolls de l’Empordà va ser creat el 28 d’octubre de 1983 mitjançant la Llei 23/1983, de declaració de paratges naturals d’interès nacional i de reserves integrals zoològiques i botàniques dels Aiguamolls de l’Empordà.

A més de la figura coneguda de Parc Natural, hi trobem les reserves naturals integrals (màxim nivell de protecció natural a la legislació catalana) de les Llaunes i dels Estanys.

Ruta
Itinerari 3
Aquest itinerari és la continuació dels itineraris 1 i 2. Transcorre al llarg de la franja litoral de la Reserva Integral, on es pot observar pràcticament intacta la vegetació de sòls sorrencs i salins.

Al llarg del recorregut trobarem unes torres d’observació que ens permetran observar la diversitat ambiental de les llaunes. Aquest itinerari ens permet fer la volta a la Reserva Integral, fins a tornar al punt d’origen (uns 8,5 km).

El tram de l’itinerari que transcorre per el camí de la platja de Can Comas es susceptible a patir inundacions tot l’any, pel que pot trobar-se intransitable.
En cas d’inundació caldrà tornar pel mateix camí o anar a fer la volta fins el càmping Laguna.

Queda totalment prohibit el pas pel tram de platja d’aquest itinerari de l’1 d’abril al 30 de juny per ser època de nidificació.

Info del Parc
Salut i Muntanya!!

El Cortalet Centre d, Informació

PictographBirding spot Altitude 5 ft

Cigonyes

PictographBirding spot Altitude 7 ft

Aguait de les Gantes (sec)