Vilar de Canes PRCV-405 (parcial)

3 hours one minute
October 10, 2015
October 2015

near Villar de Canes, Valencia (España)

Fem amb les xiquetes aquesta part del PRCV-405 a Vilar de Canes.
En youtube es pot trobar un vídeo de tota la ruta sencera: Vilar de Canes, "Camins del Senyorio de Vilar de Canes

Aquest track és tot per pista, excepte la pujada a la muntanya del Matxorral, que és per una senda fàcil, fins a arribar a una era amb vista panoràmiques molt interessants: la Torre d'Embessora al sud, molt a prop, i a l'oest Culla. Continuant pel sender, una mica més amunt, una construcció de roca seca que, encara que derruïda en part, permet admirar aquest tipus de construccions.

Baixant per la mateixa senda, s'arriba una altra vegada a la pista que segueix el PRCV. Un poc més avant hi ha dos possibilitats, baixar pel barranc o continuar per la pista. Nosaltres no baixem al barranc, on estan les restes d'una antiga teixiria, sinó que seguim per la pista amb formigó i passem per l'original font del Mas del Senyor. Més endavant, les cases del propi Mas, amb un allotjament rural.

Seguint per la pista, després de deixar a la dreta una gran instal·lació de plaques solars, passem pel Mas d'En Romeu. Ací estan quasi totes les cases en ruïnes, però és un entorn molt interessant, amb una sénia.

A partir d'ací l'entorn és bastant àrid, i la pista de formigó, amb una mica de pujada, ens porta a la depuradora i al Mas de l'Esquerrera. Ací es bifurca el PR, es pot seguir a la dreta fins a la rambla i fer-ho sencer o, com fem nosaltres, desviar-se directament de tornada al poble.

Abans de la pujada a Vilar veiem la bassa de Els Pous i el pou adjacent.

Una bonica ruta i molt fàcil de fer.

• Photo of Aldea Ecorural
    Aldea Ecorural Jun 9, 2020

Excepcional ruta y en época de la floración de los almendros es una pasada.