Viladoms de Baix - Turó de l'Escletxa (Bages)

Photo ofViladoms de Baix - Turó de l'Escletxa (Bages) Photo ofViladoms de Baix - Turó de l'Escletxa (Bages) Photo ofViladoms de Baix - Turó de l'Escletxa (Bages)

November 8, 2023
October 2023

near La Bauma, Catalunya (España)

(Quan anem a caminar, o amb bicicleta, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser de la natura que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

Aprofitant que fem nit a l'alberg de Xanascat de Viladoms de Baix, ens animem a enfilar-nos fins al turó de l'Escletxa, força emblemàtic i conegut per aquí. Un dels trets característics, i que sempre fa goig de veure, és la presència de les muntanyes de Montserrat ben a prop, encara que semblen llunyanes al mateix temps. Més enllà d'aquest tret, ens deixem endur per l'immens bosc de pinassa per on anem fent camí. El que ens causa una mica de molèstia és el soroll constant de fons del trànsit de vehicles que circulen per la carretera, el qual se sent durant tot el camí, i fa minvar la tranquil·litat que desitjaríem a l'hora de caminar i connectar amb l'entorn.