Viladecans - Ermita Brugues

June 3, 2018
June 2018

near Viladecans, Catalunya (España)

Fem una ruta que organitza l’Ajuntament de Viladecans. Iniciem la ruta al museu de Viladecans i fem la travessa de la vila visitant els indres rellevants fins arribar a Can Guardiola i Can Trias, on inciem la ruta per muntanya.

La ruta és molt fàcil, seguim les pistes senyalitzades, passem per Can Feral on es poden veure restes de l’antiga ermita en forma de tres columnes que hi ha a l’entrada al restaurant actual, fins arribar a Ca n’Amat .

Continuem amunt i anem fent camí fins arribar a l’ermita de Bruguers. Durant aquesta pujada ens cau pluja que ens obliga a fer la pujada a pas lleuger.

L’ermita de Bruguers és una construcció d’una sola nau amb volta de canó semicircular, amb teulada a dues aigües i quatre capelletes laterals. Els elemnts romànics es mesclen amb el gòtics. L’antiga ermita va estar situada damunt la cova de la verge, al sud-est del castell de l’Eramprunyà.

I acabem la ruta amb les vistes que ens mostren tota la costa de Viladecans, Gavà i Castelldefels.