Via Verda del Llobregat

September 5, 2019

near Avià, Catalunya (España)

La Via Verda del Llobregat comença a l'antiga colònia tèxtil de Cal Rosal i va resseguint el curs del Llobregat per l'antiga via del ferrocarril fins al pont de Pedret.

Just al costat del pont modern que travessa el Llobregat hi ha un pàrquing de terra per deixar el cotxe, i també és el punt on comença la ruta.

Ens posem en marxa!

Just a l'inici de la via, podem veure, uns edificis abandonats que formaven part de l'antiga colònia tèxtil de Cal Rosal.

La primera curiositat que ens trobem, o almenys a mi em resulta curiós, és passar per sota el viaducte de la C-16. Realment quan i passes amb cotxe no te n'adones del que hi ha a sota i de l'ho alt que és.

A 1 km aproximadament del viaducte, hi ha un desviament a l'esquerra que es porta al riu. Un lloc per provar l'aigua glaçada del Llobregat.

Continuem el camí i arribem al primer túnel, el més curt. I a 200 metres arribem al segon túnel, el més llarg i il·luminat.

L'entorn és molt verd, i el camí està ven conservat.

Seguim 1 km més i arribem al Pont de Pedret. Just al costat del començament de pont hi ha un caminet per poder baixar fins al costat del riu i contemplar el pont des de baix. I si sou valent, banyeu-vos al Llobregat.

Nosaltres passem per sobre el pont i agafem el camí de l'esquerra cap a Sant Quirze de Pedret.

Hi ha dos camins per arribar-hi, i de fet ja hi ha un cartell que ho indica, el de l'esquerra que és més complicat però més curt i el de la dreta que és més planer però una mica més llarg.

Nosaltres pugem pel de l'esquerra, des d'on es pot veure la presa del Pantà de la Baells, i baixem pel de la dreta.

Arribem a Sant Quirze de Pedret.

Tornem cap al Pont de Pedret, aquest cop pel camí més fàcil, i tornem a resseguir tota la via fina a tornar a l'inici.

Antic edifici de la colònia de Cap Rosal

• Photo of Pipoman Picopicos
    Pipoman Picopicos Jun 25, 2020

Gracias por las explicaciones y fotos que acompañan la ruta. Ha si muy fácil y entretenido disfrutar del paseo familiar.