Valnontey - Vermiana

July 29, 2023
July 2023

near Valnontey, Valle d’Aosta (Italia)

Itinerari fàcil i agradable resseguint el torrent Valnontey amb vistes del massís del Gran Paradiso al fons de la vall. Tot el camí és una pista de terra ampla i còmoda i segueix l'itinerari 22, senyalitzat en groc. Durant el recorregut és possible veure isards.

L'excursió surt de Valnontey, a 3 quilòmetres de Cogne, que és el municipi més important del Parc Nacional Gran Paradiso. A l'entrada hi ha un aparcament molt gran de pagament (1,5€/h i 5€/dia).

La ruta comença a la pista que es troba entre el nucli urbà i el riu, on trobem diversos indicadors de l'itinerari 22. Passem pel camping Grand Paradiso i, al cap d'una estona, creuem el riu per un pont de fusta. Continuem per l'altra riba del riu fins a la intersecció que porta al restaurant de Pra-Su-Pia. Més endavant, tornem a creuar el riu i avancem per l'altra vora fins al petit nucli de Vermiana, format per unes poques cases de fusta. Passat Vermiana, la pista queda tallada per un pont en runes. Des d'aquí es pot continuar per un camí fins a la Fonti dell'Erfaulet. La tornada la podem fer resseguint el camí d'anada o per qualsevol de les altres pistes que ressegueixen el torrent.