Valls de Can Bell i de Can Gordi

July 9, 2020
July 2020

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

L’itinerari comença a l’inici de la rambla de Can Bell, on arribarem des de la carretera de la Rabassada. Agafarem el camí cap a la masia de Can Bell, seguint per l’esquerra de la masia. Continuarem recte fins a trobar el Roure Gros, un arbre destacat per les seves grans dimensions. Seguirem el camí que creua el torrent de Can Bell i s’enfila cap el serrat d’en Bell. En arribar dalt la carena, seguirem el sender a la dreta, deixant tot seguit un altre sender a l’esquerra i continuarem sempre endavant endinsant-nos cap a la vall de Can Gordi. El sender arriba fins al final de la vall i retorna per l’altre vessant per tornar a creuar el torrent de Can Gordi. Anirem seguint avall el camí fins a trobar l’indicador de la font de Sant Vicenç del Bosc. Baixarem per tal de veure la font i ens acostarem a les runes de l’església de Sant Vicenç del Bosc per tornar enrere a buscar el camí principal de nou. Continuarem endavant fins arribar altre cop a la rambla de Can Bell que seguirem a l’esquerra per retrobar el punt d’inici.

Inici Rambla de Can Bell

No description available

Masia de planta baixa i pis, coberta a dues vessants, presenta una porta adovellada, un ric finestral d’estil gòtic florit (s. XVI) i una inscripció amb el nom de la casa.

Roure Gros de Can Bell

No description available

Torrent de Can Bell

Masia documentada ja al segle XVI. A finals de la dècada dels anys 40 van marxar els últims masovers i va quedar abandonada, degradant-se fins arribar a la ruïna.

Aquesta font es troba documentada ja al segle X. La part frontal és d’obra de pedra vista amb la part superior acabada amb un arc semicircular. Actualment ja no raja.

Antiga església documentada del segle X, que actuà de parròquia rural en època medieval. Avui enrunada.

• Photo of JudeW
    JudeW Feb 3, 2021

I enjoyed the trail on a sunny January day when the ground was dry- there’s a lot of leaf coverage & slate so I imagine it could be quite slippery when wet. Great to find hidden locations of ruins! The walk uphill (and down) was easier when I picked up a stick so I would recommend taking poles. Lovely path once you got up high as the sunlight through the trees was pretty. I imagine it’s nicely shaded in summer. It took me & the dog almost 2 hours.