Vallfogona, torrent de la Masica.

June 18, 2018
June 2018

near Vallfogona, Catalunya (España)

Una bona caminada matinal des de Vallfogona de Ripollès pel torrent de la Masica o del Tornall. Sortim de Vallfogona, per davant del Castell de la Sala, per baixar directament cap a la Riera de Vallfogona, tot seguint les indicacions del GR-3. En arribar al pont medieval, que creua el torrent, abandonem el GR per seguir la ruta del torrent de la Masica, indicada amb punts de color lila. Del pont medieval ens dirigim cap el Molí de Dalt, on agafem una pista en direcció a la Font de la Tosca, passant per sota El Trull.
La Font de la Tosca és una espectacular surgència d’aigua que ha format una magnífica acumulació de pedra tosca. Uns passadissos amb baranes faciliten la vista. Aquest dia de juny de 2018 estava magnífica, amb un abundant salt d’aigua, cosa que no sempre es pot veure.
Continuem per la pista fins a creuar el Torrent de la Masica, passat l’antic refugi de Solà i Cortal. Passat el pont abandonem la pista en el WP 0184 per agafar un petit corriol a ma esquerra, que en direcció sud en permet anar remuntant el torrent. Seguim sempre per aquest petit corriol, deixant a ma dreta, en el WP 0195 el que s’enfila cap a l’era de batre d’en Paixana, fina a creuar el riu per una bona palanca (WP Palanca). Poc més amunt d’aquest pontet comencen els gorgs, aviat trobem el gorg de baix i poc despès el gorg de dalt. Sobre el gorg de dalt i hi un magnífic saltat d’aigua. Passant per sobre el saltant creuem el torrent per agafar el corriol que remunta ràpidament cap el forn de calç Llastranosa. Seguim pujant encara una mica més i aviat iniciem la baixada seguit sempre aquest corriol, que en el tram final es transforma en uns pista abandonada que en porta al creuament amb la pista que puja de Vallfogona. Amb poc més de mitja hora aquesta pista ens mena directament al nucli urbà.