Photo ofVallès Occidental - Vacarisses - Turó Queixal, Les Foradades, Torrota de l'Obac, Tossal de l'Àliga i Turó de la Mamella Photo ofVallès Occidental - Vacarisses - Turó Queixal, Les Foradades, Torrota de l'Obac, Tossal de l'Àliga i Turó de la Mamella Photo ofVallès Occidental - Vacarisses - Turó Queixal, Les Foradades, Torrota de l'Obac, Tossal de l'Àliga i Turó de la Mamella

April 5, 2020

near La Bauma, Catalunya (España)

Ruta feta el 05-02-2014
Aparquem abans d'arribar al km 10 de la carretera B-122.
Passem pel costat de la Casa Nova de l'Obac i agafem el camí de Rellinars a Matadepera, voregem els turons Alts de la Pepa i ens arribem al Turó del Queixal de 765 mt., tornem al camí i arribem a Les Foradades que son un conegut conjunt de petites cavitats que totalitzen uns 80 m. de recorregut a la Serra de l'Obac.
Tornem enrrera pel mateix camí i ens arribem a la Torrota de l'Obac, que s'ubica al terme municipal de Vacarisses, al Vallès Occidental. És una torre fortificada, segurament bastida entre el segle X i XII al nord del terme municipal. La planta és circular i lleugerament atalussada. A la façana de migdia s'obre una finestra d'arc de mig punt adovellada. Aquesta torre hi ha una porta de ferro que clou el pas al seu interior. Mantenia contacte visual amb la Torrota i antigament es comuncaven òpticament. També hi ha una llegenda associada.
Seguim endevant i anem a veure el pou de glaç de l'Estepar i tot seguit fem els cims de Tossal de l'Àliga de 863 mt i el Turó de la Mamella de 807 mt pel camí de l'estepar.
Baixem al camí d'anada i ens arribem al coche.