Photo ofVallcarca - Creueta del Coll - Carmel - La Rovira - La Peira - Parc Central Nou Barris Photo ofVallcarca - Creueta del Coll - Carmel - La Rovira - La Peira - Parc Central Nou Barris Photo ofVallcarca - Creueta del Coll - Carmel - La Rovira - La Peira - Parc Central Nou Barris

May 22, 2015
May 2015

near Vallcarca, Catalunya (España)

Inici. Parada Vallcarca linia 3.
Recorregut.
Creuem el Pont de Vallcarca fins a la Plaça Mons. Anem enfilan per el carrer Cardedeu fins trobar a la dreta el carrer Castellterçol. Aquest ens portará al Parc de la Creuta del Coll on farem recorregut transversal.
Sortirem del Parc per el Passeig de Mare de Deu del Coll i pujan veurem la casa SanSalvador i l'antic abaixador del omnibus (ara Restaurant Fausto).
Seguim per el carrer Santuari, i a l'altura de la Parroquia Mare De Deu del Coll tombem a la dreta al carrer Portell, que per el cami de Can Mora ens durá fins al mirador del Parc Guell.
Agafem el cami de terra a l'esquerra en baixada que ens durá a l'altura del Restaurant Delicias (famos per las sevas tapas).
De alli mateix surt a l'esquerra el carrer Muhlberg, que seguirem per pasar per damunt de la pasarela de fusta damunt l'antiga pedrera de la Rovira. Si seguim recte fins al carrer Labernia pujarem fins a les bateries antiaeries del Turó de la Rovira.
Al Turó de la Rovira si pot pasar una estona visitan les instalacions de les bateries i dels cartells explicatius del barri muntat damunt d'elles.
Al baixar del Turó de la Rovira, una ruta maca es creuar el Parc del Guinardó, amb les seus canalets d'aigua. Sortirem del Parc per l'esquerra per anar per el carrer Garriga i Roca i baixar al Passeig Maragall, que creuarem per Arquimedes per anar a veure la Torre de l'Aigua de Cartellá.
Al seguir creuant Fabra i Puig pujarem al Turó de la Peira amb els seus camins circulars.
Al creuar-lo i sortir per Fabra i Puig seguirem fins al Parc Central de Nou Barris amb el seus elogis a l'aigua (aqueducte, xorros d'aigua, llac a la seu disctricte....).

Final. La ruta es pot acabar a la parada Llucmajor de la linia 4 de metro.

Llocs interés. A lo llarg del recorregut cal parar atenció a diferents edificis tant religiosos com socials, com gastronomics, aixi como les diferents vistes que donen els miradors ( el de la Rovira es de 360 ª).

• Photo of Joan Blai
    Joan Blai May 22, 2015

Com a punt de partida ha sigut la parada de metro Vallcarca. Hem creuat per l'aqueducte de Vallcarca per anar al Parc de la Creueta del Coll ( hem vist Elogi a l'aigua de Eduardo Chillida), a la sortida, el carrer Nuestra Sra del Coll hem trobat la Casa SanSalvador, l'antiga parada de l'omnibus Vallcarca- Coll ( ara restaurant Fausto). Reseguint carrer Santuari fins al carrer Portell, i anant per el cami de Can Can Mora al mirador de Guell , hem baixat del Carmel per afagar el carrer Mhulberg. Hem creuat el pont sobre la pedrera per pujar les escales que van al carrer Lavernia, i d'alli als restes del poblat iberic (sitges recien descoberes al carrer ) i a les restes de le bateries antiaeries del Turo de la Rovira. S'aprecia encara les restes del barraquisme i sobretot la panoramica 360ª de Barcelona als peus. Baixem per el Parc del Guinardó i els seus jardins, seguim per el carrer Aguilar per baixar per les escales de Alt de Pedrell per anar al passeig Maragall, i veure la Torre de l'aigua del carrer Pitagores. La seguent parada es al Turo de la Peira que des de el seu mirador hem contemplat part de la ruta feta. Continuan aquesta ruta d'aigua ens hem aturat al aqueducte del Parc Central (que portava l'aigua des de Dosrius al Maresme fins al barri de Gracia). El punt final ha sigut a la plaça del districte de Nou Barris (antic manicomi Pi i Molist)