Photo ofTavascan: Bordes de Graus-Embassament de Graus-Riu de Noarre-Bordes de Noarre-Cascada de Noarre-Bordes de Portells Photo ofTavascan: Bordes de Graus-Embassament de Graus-Riu de Noarre-Bordes de Noarre-Cascada de Noarre-Bordes de Portells Photo ofTavascan: Bordes de Graus-Embassament de Graus-Riu de Noarre-Bordes de Noarre-Cascada de Noarre-Bordes de Portells

August 5, 2023
July 2023

near Tabescán, Catalunya (España)

Molt bonica caminada per a fer amb canalla o també per fer un passeig els grans. Els camins són molt ombrívols i a ple estiu és d'agrair... i l'aigua ben freda per a remullar els peus!
Aparquem a les Bordes de Graus, on hi arribem per la carretera que de Tavascan s'enfila al refugi de la Pleta del Prat. A les Bordes de Graus hi ha un restaurant i un càmping.
El camí passa per l'embassament de Graus i remunta vall del riu de Noarre fins a tocar de les Bordes de Noarre. Aquí passem el riu per una passera i la quitxalla aprofita a refrescar-se una mica. Les Bordes de Noarre són un indret preciós, de conte, i ens hi fem les fotos pertinents. Els edificis estan ben restaurats i conservats i encara estan vius, encara s'hi guarden els estris de camp...
Seguim el sender i ben aviat fem un anar i venir a la cascada de Noarre. El camí té una barana de fusta que acaba en un petit mirador davant del salt d'aigua. Malgrat la barana, cal vigilar els més petits.
Tornem al camí que seguíem i passem per les bordes de Portells. Aquestes no han tingut tanta sort i estan en ruïnes. AL cap de poc retrobem el camí de l'anada i arribem de nou a les Bordes de Graus.
Nota.- Per a més detalls, llegiu els peus de les fotos que us adjuntem.

Tipus: Indefinit
Hora Inici: 10:55 26 de jul. 2023
Hora Fi: 14:32 26 de jul. 2023
Distància recorreguda: 6,0 km (03:36)
Temps en moviment: 02:20

04 Cap a Noarre

PictographRiver Altitude 4,384 ft

05 Passera al riu de Tavascan

Photo of06 Pal indicador. A les Bordes de Noarre Photo of06 Pal indicador. A les Bordes de Noarre Photo of06 Pal indicador. A les Bordes de Noarre

06 Pal indicador. A les Bordes de Noarre

PictographLake Altitude 4,515 ft

07 Presa de Graus

08 Pal indicador. Esquerra

09 Pal indicador. Seguim per la dreta

PictographBridge Altitude 5,207 ft
Photo of10 Pal indicador i passera sobre el riu de Noarre Photo of10 Pal indicador i passera sobre el riu de Noarre Photo of10 Pal indicador i passera sobre el riu de Noarre