Photo ofValència: La Vall d'Albaida - Ontinyent - L'Alba - Pou Clar i naixement del riu Clarià o Clariano Photo ofValència: La Vall d'Albaida - Ontinyent - L'Alba - Pou Clar i naixement del riu Clarià o Clariano Photo ofValència: La Vall d'Albaida - Ontinyent - L'Alba - Pou Clar i naixement del riu Clarià o Clariano

July 29, 2022
June 2022

near Balneario, Valencia (España)

Avui fem una passejada molt agradable que si la fem amb bon temps podem fins i tot prendre un bon bany al riu Clarià o Clariano tot admirant els preciosos gorgs o pous que forma allà on es considera el seu naixement.
Comencem a caminar al poliesportiu d'Ontinyent on hi ha espai per aparcar el cotxe. Prenem el camí del Llombo fins a la fàbrica de paper de l'Alba. D'aquí continuem pel camí de l'Alba i arribem ja al riu Clarià. Un cop aquí anirem seguint el sender que passa pels diversos tolls o pous (dels Cavalls, Fosc, de la Reixa, Gelat, del Salze, Clar i dels Esclaus) fins arribar al pont de la carretera.
Nosaltres vam tornar per la carretera. NO us ho aconsellem, no hi ha voral en alguns trams i té trànsit. És molt millor i més refrescant tornar a Ontinyent pel mateix camí de l'anada.
Sobretot, molta prudència si us banyeu als pous. El millor per al bany és el primer, el dels Cavalls.
No us oblideu de fer un passeig per la bonica vila d'Ontinyent: l'església de Santa Maria, el Palau de la Vila, el casc antic i Sant Miquel del Raval, el Pont Vell i l'edifici de les antigues mantes Paduana.

Hora Inici: 9:25 3 de juny 2022
Hora Fi: 11:35 3 de juny 2022
Distància recorreguda: 5,2 km (02:09)
Temps en moviment: 01:20
Pèrdua d'altitud: -145 m
Temps d'Ascens: 01:03
Temps de Descens: 01:05

Photo of01 Ontinyent. Poliesportiu. Aparcament Photo of01 Ontinyent. Poliesportiu. Aparcament Photo of01 Ontinyent. Poliesportiu. Aparcament

01 Ontinyent. Poliesportiu. Aparcament

PictographIntersection Altitude 0 ft

02 Camí del Llombo

03 Fàbrica de paper de l'Alba

04 A l'esquerra. Senda de l'Alba

PictographPicnic Altitude 0 ft
Photo of05 Vistes al riu Clarià o Clariano i berenador Photo of05 Vistes al riu Clarià o Clariano i berenador Photo of05 Vistes al riu Clarià o Clariano i berenador

05 Vistes al riu Clarià o Clariano i berenador

PictographRiver Altitude 1,090 ft

06 Pou dels Cavalls

PictographRiver Altitude 0 ft

07 Pou Fosc al peu de la resclosa

08 Pou de la Reixa

PictographRiver Altitude 1,135 ft
Photo of09 Surgència del Pou del Salze i pou Gelat Photo of09 Surgència del Pou del Salze i pou Gelat Photo of09 Surgència del Pou del Salze i pou Gelat

09 Surgència del Pou del Salze i pou Gelat

PictographRiver Altitude 0 ft

10 Pou Clar

PictographRiver Altitude 1,101 ft

11 Pou dels Esclaus

Photo of12 Aparcament. Pont de la carretera i resclosa Photo of12 Aparcament. Pont de la carretera i resclosa Photo of12 Aparcament. Pont de la carretera i resclosa