Utrecht

August 10, 2022
August 2022

near Utrecht, Utrecht (Nederland)

Estant a Països Baixos, el dia d'avui el dediquem a la ciutat d'Utrecht, capital de la província homònima. És la quarta del país en població. Era la capital de la Senyoria d'Utrecht, una de les Disset Províncies i una de les fundadores de la república de les Set Províncies Unides.
Com les altres per visitar-la, hem aparcat el cotxe a les afores del poble i sabent que hi ha aparcaments vigilats, hem combinat la visita tant a peu com en bici.
Entrem a Utrecht pels carrers més pintorescos i després d'aparcar la bici, hem començat a passejar els carrers i canals del centre, engalanats amb flors, ple de bicis aparcades arreu i el trànsit dels carrers majoritàriament amb bicicleta, respirant harmonia i tranquil·litat, els canals farcits de tot tipus d'embarcacions, tant de lleure, esport, com de comerç.
Entre voltes ens arribem fins al mercat setmanal, amb parades, com no de formatges, floristeries, peix frecs i preparats, on hi podem degustar el típic entrepà de peix cru amb un picat de ceba.
Ens passegem per l'espectacular edifici del Centre Comercial de l'Estació Central.
Anem a veure la famosa escultura del Pensador de la Roca, escultura de bronze de Barry Flanagan que fa referència a diverses tradicions històriques de l'art, inclosa la de Rodin.
Una mica més a les rodalies del centre, la Torra d'aigua de Lauwerhof.
Tornant al Centre, visitem per fora la Torre Dom, doncs actualment està en obres i no podem assaborir les vistes que s'hi veuen des de dalt.
Al costat mateix l'antiga Universitat d'Utrecht, i a la mateixa plaça, la Catedral Domkerk, dedicada a Sant Martí de Tours aixecada al 1284 i arran d'un tornado 1674, es va endur la part que la unia amb la Torre Dom i així ha quedat fins avui.
També visitem el Pandhof, el claustre de la catedral que està obert al públic com a zona de repòs i recolliment.
Molt a prop també ens trobem les cases de Huis Zoudenbalch, un dels edificis històrics més bonics d'Utrecht, construïda al voltant de 1467 on hi havia tots els càrrecs importants del govern de la ciutat. Actualment és una residència.
També ens arribem fins al Park Lepelenburg un dels més concorreguts de la ciutat.
I ja fent camí de tornada, combinat amb bici, acabem de fer un tom pel centre entre canals, carrers engalanats amb flors i fusionats amb el transit de bicicletes.
Una ciutat amb molt d'encant.

PictographRiver Altitude 140 ft
Photo ofPont Bartholomeibrug al C/Lange Smeestraat Photo ofPont Bartholomeibrug al C/Lange Smeestraat Photo ofPont Bartholomeibrug al C/Lange Smeestraat

Pont Bartholomeibrug al C/Lange Smeestraat

PictographPhoto Altitude 62 ft

Catedral de Sant Martí

PictographMonument Altitude 75 ft

Photo ofClaustre de la Catedral - Pandhof van de Dom Photo ofClaustre de la Catedral - Pandhof van de Dom Photo ofClaustre de la Catedral - Pandhof van de Dom