UNA PASSEJADA PER SANT JOAN LES FONTS

Photo ofUNA PASSEJADA PER SANT JOAN LES FONTS Photo ofUNA PASSEJADA PER SANT JOAN LES FONTS Photo ofUNA PASSEJADA PER SANT JOAN LES FONTS

November 20, 2016
November 2016

near Sant Joan les Fonts, Catalunya (España)

Sortida molt fàcil que ens porta per racons de la població de Sant Joan les Fonts, inclosa una visita al Monestir passant pel pont romànic sobre el riu Fluvià.
Comencem a l'aparcament davant les Escoles Noves i prenem direcció Castellar de la Muntanya baixant cap la Riera de Bianya. En el primer ravolt a l'esquerra, seguim a la dreta deixant l'asfalt, per la pista de terra que ens porta fins al Mirador del Salt del Molí, bonica panoràmica sobre el Fluvià i les colades basàltiques a tocar del riu. Hi han unes escales que permeten baixar fins a la bora de l'aigua i caminar per sobre el basalt.
Seguint la mateixa pista, passem per la Pedrera de Boscarró on són visibles les columnes basàltiques i més enllà, pugem fins el turó on hi trobem un rètol que indica que som en un antic poblat ìber. Realment, el més bonic és la vista i el lloc per sí mateix.
Baixem pel mateix camí (hi han unes escales que permeten escursar la ruta), i quan arribem altre cop al Mirador, pugem per unes escales que ens porten fins el Pont Romànic, una altre de les fites d'aquesta sortida. Després del pont, a l'esquerra travessant el poble fins que quan arribem a una placeta, girem altre cop a l'esquerra i baixem fins al capdevall per visitar el Monestir romànic de Sant Joan, una preciositat (visita lliure i gratuïta de 12 a 14h., al menys els caps de setmana).
Reculem pel mateix camí travessant altre cop el pont romànic i passant per davant de l'església, seguim uns 300 metres per arribar altre cop a l'aparcament on hem deixat el nostre vehicle.
Temps efectiu: 1h. 49' però a un pas molt,molt "xino-xano".