Ulldecona - cova santa Magdalena- Ermita

Photo ofUlldecona - cova santa Magdalena- Ermita Photo ofUlldecona - cova santa Magdalena- Ermita Photo ofUlldecona - cova santa Magdalena- Ermita

December 15, 2019
December 2019

near Ulldecona, Catalunya (España)

Ulldecona - cova santa Magdalena- Ermita

Des del poble anem en direcció a l'ermita per la carretera, i a la bifurcació anirem a l'esquerra. Al principi anem per camins de finques, seguint les fites. Tot i la senyalització, la pujada pel barranquet fins a la cova és força empinada i el sender està bastant descompost.
Ens anirem fixant fins veure una paret, que ens dissimula l'entrada de la cova.

La Cova de Santa Magdalena és una cova natural que a partir del segle XVI patí una gran transformació interna amb motiu de la construcció de l'ermita de la qual la cova formava part com a capella.
La cova disposa d'una gran sala i diverses galeries. En una columna estalagmítica de l'entrada hi ha una figura gravada i interpretada com un motiu antropomorf. Aquest halteriforme (28 cm d'altura i 31 cm de llargada) està format per dos cercles units per un eix vertical. Dues línies gravades horitzontalment creuen aquest eix i cada extrem d'aquestes dues línies presenta cinc trets més. En aquesta cova es van trobar alguns fragments de ceràmica a mà amb el perfil carenat, pertanyents al bronze.