Uelhs deth Joeu, Vall d'Aran

September 10, 2017
September 2017

•   4.7 1 review

near es Bòrdes, Catalunya (España)

Excursió circular que dura poc més d'una hora i ens descobreix un dels paisatges més impressionants i sorprenents de la Vall d'Aran. El petit circuit que us proposem ens porta a peu fins a les esplèndides fonts del riu Joèu (Uelhs deth Joèu). Tot seguit, remuntant per un camí ben definit fins al Plan dera Artiga, passem pel costat del refugi de l'Artiga de Lin. Allà, ens desviem una mica per anar a veure la bonica cascada de Pomèro. La baixada la fem per la pista forestal asfaltada fins que trobem altre cop l'aparcament dels Uelhs deth Joèu.El paratge de l'Artiga de Lin és considerat per molts el racó natural més bonic de la Vall d'Aran. La vall de l'Artiga de Lin, formada per frondosos boscos i plena d'aigua que sorgeix d'innumerables racons, és d'una gran bellesa. A la capçalera de la vall, al Plan dera Artiga el paisatge s'adorna d'escarpades muntanyes que atorguen a l'indret un gran ambient d'alta muntanya. Entre elles, hi trobem la Forcanada o Malh des Pois, el Malh dera Artiga i la Tuca Blanca de Pomèro, totes elles delícies pels més muntanyencs.

PictographWilderness hut Altitude 4,856 ft

PictographWaterfall Altitude 4,888 ft

PictographBridge Altitude 4,816 ft

PictographMountain hut Altitude 4,823 ft

PictographWaterfall Altitude 4,495 ft

• Photo of Xema Pujol
    Xema Pujol Aug 14, 2018

Perfecta ruta per fer amb família, nosaltres vam pujar el dia 9 d'agost amb dos nens de 5 i 2 anys. Es pot fer amb ells ja que tot el recorregut accessible menys l'últim tram d'escales. És en aquest últim tram és on s'ha de tenir compte amb els més petits degut a les escales que hi ha.
    Vistes i paisatges immillorables i una magnífica ruta per fer amb família