Üçyüzlü-Otogar

1959
September 2, 2022
September 2022

near Esenler, İstanbul (Türkiye)

Önceki Parkur: Merter-Otogar
Sonraki Parkur: Siyavuşpaşa-Soğanlı

Rotadaki Muhitler/Semtler:
Üçyüzlü, Genç Osman, Menderes, Fevzi Çakmak, Atışalanı, Kemer, Otogar

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Tek başına yürünmüştür.

GENEL BİLGİLER: Üçyüzlü Metro İstasyonu'nda indim ve önce güneye, Genç Osman Cami'ne, ardından tekrar Üçyüzlü'ye dönüp Esenler'deki eserleri gezdim. Son olarak yönümü daha da kuzeye verip Atışalan'ındaki kültür varlıklarıni görüp Otogar'a döndüm.

Rota, şehiriçinden geçmektedir. Bölgedeki kulturenvanteri.com a kayıtlı eserler görülmeye ve eserlere en kısa yoldan ulaşılmaya çalışılmış, en kısa yol bile olsa aynı yerden dönmemek adına farklı yollar kullanılarak küçük döngüler yapılmıştır.

Ferhatpaşa Çiftliği'ne ait harabeyi fotoğraflamak istemeyip yürüyüşü Esenler Metrosu'nda, hatta Avasköy Kemeri'ni gördükten sonra, ana caddeye çıkıp en yakın otobüs durağında sonlandırmak mümkündür...

Şehir içinde, ama güvenlik sorunu olmayan yerlerde yürüdüğümü, ayrıca rotayı özel araç kullanarak da yapabileceğinizi ekleyebilirim.

İyi faaliyetler...

Genç Osman Çeşmesi 1

PictographReligious site Altitude 378 ft

Genç Osman Camii

Genç Osman Çeşmesi 2

Ferhat Ağa Çeşmesi

Nine Hatun Su Terazisi

Apartmanlar arasında kalmış olsa da, çok büyük ve etkileyeci bir eserdi.

Nene Hatun Çeşmesi

PictographReligious site Altitude 480 ft

Litros Aya Yorgi Kilisesi

Menderes Çeşmesi

Atışalanı Çeşmesi

Beylik Kubbesi

Avasköy Su Kemeri

Resimlerden gördüğüm, derme çatma bir yapı yerine, restore edilmiş muhteşem bir kemerle karşılaştım. Ama ne yazık ki, yakın zamandaki restorasyona rağmen, bölge halkından bıçkın delikanlıların kemerlerin dibinde ateş yakmaları yüzünden kemere zarar verilmeye başlanmış.

Ferhatpaşa Çiftliği Yapıları

Biraz daha ilerleyip yolun karşına geçebilir ve çiftliğe girebilirdim. Bu noktadan geri donuyorum

Ferhatpaşa Çiftliği Sarnıcı

Konum olarak daha ileride. Arazi çalı ve çöp ile kaplı olduğu için ilerlemedim, uzaktan fotoğraf çektim.