Turó del Vent (100 cims) a la Selva

Photo ofTuró del Vent (100 cims) a la Selva Photo ofTuró del Vent (100 cims) a la Selva Photo ofTuró del Vent (100 cims) a la Selva

54 minutes
February 26, 2023
February 2023

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

El Turó del Vent es un modest cim del terme de Santa Coloma de Farners, ben conegut pels vilatans de la capital de la Selva doncs es damunt la ermita de Farners i just al costal del Castell.
Anem fins la quasi la ermita i deixem l'auto abans de la explanada on hi han barbacoes i l'area de picnic.
Aviat som a la ermita de la Mare de Deu de Farners, avui tancada. Es un lloc molt arreglat I seu de molts aplecs.
Tot seguit toca pujar al Turó del Vent. Han posat una corda d'ajuda al principi que va molt bé. Desprès de les fotos i de gaudir de les vistes ens acostem al Castell de Farners, també mol ben restaurat.
Un bonic passeig per tots els publics i ja hem aconseguit un altre "100 cim"

Ermita de Farners

La ermita original era del segle XI. El interior es molt interessant, llàstima que avui estigui tancada. Es un lloc molt estimat pels colomencs ( o farnesencs) i molts hi celebren les seves noces.

PictographMonument Altitude 1,284 ft

101 Castell de Farners

Turó del Vent

Un dels recents "100 cims" a la llista de la FEEC Dalt del turó sembla que ha va haver alguna construcció.