Turó del Calamot, La Sentiu, Cisterna romana.

Photo ofTuró del Calamot, La Sentiu, Cisterna romana. Photo ofTuró del Calamot, La Sentiu, Cisterna romana. Photo ofTuró del Calamot, La Sentiu, Cisterna romana.

May 13, 2022
May 2022

near Gavà, Catalunya (España)

Sortim de l'Espar I anem en direcció Avinguda Joan Carles I. Creuem la avinguda pel costat del Mercadona I comencem a pujar al Turó del Calamot, mítica muntanyeta pels que som de Gavà de tota la vida. A dalt recordo les vegades que vaig pujar quan era petit. Baixem direcció als bombers i agafem un camí a l'esquerra per pasar per sota de l'Hípica cap la pista que baixa a la carretera, que agafem a l'esquerra fins la pista de l'hípica. Baixem una miqueta i agafem un Corriol a l'esquerra que ens fa pasar per davant de la Masia Can Ros amb la seva torre defensiva del S. XVII.
Continuem una mica i al costat d'una torre eléctrica surt a l'esquerra un Corriol que agafem per anar a la vil•la Romana i veure la seva cisterna.
Continuem amunt i pasemos per devant de la riera on estàn les coves on vivía gent als anys 50-60 del segle pasat i que els va agafar la riuada de l'any 1962. Es van quedar sense res, van patir diversos realotjaments, Can Pere Boi, las casitas de San Rafael, fins que van construir els edificis de Les Ferreres.
Continuem amunt fins els bombers, creuem la carretera per anar al parc del Mil•lenni i entrar a Gavà un altre cop.