Turó de Puigmarí des de Ca l’Artigues *

Photo ofTuró de Puigmarí des de Ca l’Artigues * Photo ofTuró de Puigmarí des de Ca l’Artigues * Photo ofTuró de Puigmarí des de Ca l’Artigues *

16 minutes
45 minutes
October 11, 2022
October 2022

near Maçanet de la Selva, Catalunya (España)

Recomano no aparcar al costat de la tanca de Ca l’Artigues, no vol el propietari de la finca.
Arribem a Maçanet de la Selva per la C-35, hem d’anar a la part sud i al costat de l’Escola Maçanet de la Selva surt una pista, hi ha un pal indicador que senyala la ruta dels Turons, al Turó de Puigmarí 2,4 km, és el camí de Puigmarí.
Podríem deixar aquí el cotxe, però nosaltres avui ens acostarem més al cim.
Seguim per la pista seguint les indicacions al Puigmarí fins que arribem a una bifurcació on a la dreta tenim Ca l’Artiga, i a l’esquerra surt una pista marcada amb un pal indicador que diu Puig Marí 0,8 km.
Aquí deixem el cotxe, però tal com he recomanat al principi, no deixar-ho al costat de la tanca de Ca l’Artiga.
Comencem a caminar per la pista uns cent cinquanta metres, trobem un pista a l’esquerra amb un pal indicador, la seguim amunt.
Uns cinquanta metres més endavant trobem un altre pal indicador que el Puigmarí es troba a 0,6 km, seguim amunt, una mica més endavant trobem una bifurcació (no hi ha waypoint) seguim a l’esquerra.
La pista va girant a la dreta i trobem un camí que puja a la dreta, el seguim i arribem al cim.
Dalt del cim trobem una Torre de Telegrafia Òptica Civil nº212.
La torre de telegrafia òptica del Turó de Puigmarí va estar en funcionament entre els anys 1840 i 1860, i va ser reconstruïda entre els anys 2011 i 2015 pel Taller d’Història de Maçanet amb la col·laboració de l’Ajuntament i socis voluntaris.
Es pot visitar amb un guia trucant al 607080289 segons diu en un cartell a la porta que hi ha pujant unes escales.
Sortim del cim tal com hem arribat cap a la dreta i avall.
Trobem un encreuament de camins, seguim recte avall.
A la següent bifurcació seguim avall a la dreta.
La pista que seguim va fent un tomb a l’esquerra i arriba a la pista per la que hem arribat en cotxe, ara només cal girar a l’esquerra i fins el cotxe.