Turó de Montgat (100 Cim de la FEEC) *

Photo ofTuró de Montgat (100 Cim de la FEEC) * Photo ofTuró de Montgat (100 Cim de la FEEC) * Photo ofTuró de Montgat (100 Cim de la FEEC) *

13 minutes
25 minutes
February 25, 2024
February 2024

near Montgat, Catalunya (España)

Estant a Montgat, deixem el cotxe a l’aparcament del carrer de La Marina, a l’últim aparcament abans d’arribar al cim.
Comencem a caminar cap al cim fins arribar als peus del cim.
Aquí trobem un camí que amb unes escales puja directament fins el cim.
La tornada pel mateix camí.
No és una circular.
El Turó de Montgat és un penya-segat de 40 m d'altitud en el municipi de Montgat (Maresme). Geogràficament, marca el límit entre les comarques del Maresme i el Barcelonès, tot i que el municipi s'estén a ambdues bandes entre el barri de les Mallorquines i el barri Antic.
S'han trobat restes del neolític, un assentament ibèric en el cim i una vil·la romana al peu del turó. Al segle XIX s'hi construí al cim una torre de telegrafia òptica, que va ser enderrocada el 1887 per extreure sorra de la cantera propietat de la Companyia dels Ferrocarrils de Tarragona a Barcelona i França(TBF). Està molt transformat, amb la construcció del túnel del ferrocarril l'any 1848 i el pas de la carretera N-II que suposà seccionar-lo i atalussar-lo.
Hi ha unes escales per pujar al cim del turó on hi ha un monòlit que commemora la fundació del Centre Excursionista de Catalunya que es va fer aquí l'any 1876. (Viquipèdia).