Τρύπα Όσκλιανης στον Αγραφιώτη

August 5, 2019
August 2019

near Parameríta, Central Greece (Greece)

Οδηγούμε με κατεύθυνση τα Άγραφα και τέσσερα (4) χιλιόμετρα πριν από το χωριό ο δρόμος διακλαδίζεται. Επιλέγουμε την αριστερή κατεύθυνση, προς τα Επινιανά. Σε 150μ από εκεί υπάρχει ξύλινη χειροποίητη ταμπέλα που γράφει «Προς Τρύπα - Όσκλιανη».

Ωστόσο, τουλάχιστον στη δική μας εξόρμηση (αρχές Αυγούστου 2019) το μονοπάτι είχε καλυφθεί από όγκους χώματος και βράχων, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η διάσχισή του. Για τον λόγο αυτό, συνεχίζουμε με το ΙΧ στον ίδιο δρόμο (κατεύθυνση προς Επινιανά) και ύστερα από περίπου 500μ, δίπλα από τσιμεντένια γέφυρα, παίρνουμε χωματόδρομο προς το ποτάμι, το οποίο και προσεγγίζουμε εύκολα.

Ακολουθούμε τη ροή του Αγραφιώτη και ύστερα από περίπου 2 χιλιόμετρα (μια ώρα περπάτημα) φθάνουμε στην «Τρύπα Όσκλιανη». Η διαδρομή είναι βατή. Χρειάζεται να διασχίσουμε 5-6 φορές κάθετα το ποτάμι, δίχως πρόβλημα, αφού η στάθμη του νερού είναι χαμηλή του θερινούς μήνες.