Tossal de la Moradilla (100 cims).

23 minutes
26 minutes
May 19, 2024
May 2024

near Alcoletge, Catalunya (España)

Tossal de la Moradilla (100 cims)
Més que una ruta, aquesta vegada hem fet un breu passeig. Des de Els Alamús surt una carretera asfaltada que ens porta a un creuament on podem deixar el cotxe.

Des del cim es pot veure la plana del Segrià. Al cim es troba la Torre de la Moradilla que fou torre de guaita amb planta baixa i soterrani. La descripció de Wikipèdia es la següent: la torre té base de paret inclinada i cadena d'angle a les quatre cantonades. Es pot veure encara una volta mig ensorrada que cobria el soterrani. Si bé la construcció actual data del segle XIX com a torre de telegrafia òptica, l'emplaçament al capdamunt del tossal d'un punt de guaita és d'origen àrab i estava dins la línia de vigilància de l'horta de Lleida, al marge esquerre del riu Segre. El tossal fou foradat a la darrera guerra i és fortificat. Es poden veure les espitlleres que volten la torre i per l'interior, la volta de formigó.

PictographRuins Altitude 657 ft

Ruïnes d'una casa al costat de camí.

PictographPhoto Altitude 705 ft

El nostre destí des del camí de pujada.

PictographRuins Altitude 788 ft
Photo ofTorre de la Moradilla. Segons wikipedia es un bé cultural d'interès local. Adjunto la descripció de Wikipèdia. Photo ofTorre de la Moradilla. Segons wikipedia es un bé cultural d'interès local. Adjunto la descripció de Wikipèdia.

Fou torre de guaita i torre de telegraf de la línia Barcelona-Lleida. Es conserven la planta baixa, el primer pis i l'arrencada del tercer nivell. El mur meridional està pràcticament enderrocat.

PictographSummit Altitude 799 ft

Tossal de la Moradilla

PictographPhoto Altitude 652 ft
Photo ofFoto dels camps de blat i la Torre de la Moradilla des del camí de tornada. Photo ofFoto dels camps de blat i la Torre de la Moradilla des del camí de tornada.

Foto dels camps de blat i la Torre de la Moradilla des del camí de tornada.