Photo ofTorroella de Montgrí - Les Capelles - Coll i Creu de Santa Caterina - Castell del Montgrí Photo ofTorroella de Montgrí - Les Capelles - Coll i Creu de Santa Caterina - Castell del Montgrí Photo ofTorroella de Montgrí - Les Capelles - Coll i Creu de Santa Caterina - Castell del Montgrí

January 11, 2020
January 2020

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

El Castell del Montgrí va construir-se entre els anys 1294 i 1301 amb motiu del conflicte entre els comtes d'Empúries, senyors de la major part de l'Alt Empordà i del Roselló, i els comtes de Barcelona, els més poderosos de Catalunya i amb un domini indiscutit de la Mediterrània. A fi de controlar els moviments dels comtes emporitans, el comte de Barcelona, Jaume II, va manar a Bernat de Llabià, governador de la vila reial de Torroella de Montgrí, la construcció d'un castell al damunt del massís del Montgrí. Els treballs váren començar l'any 1294 i, tal com es pot veure, el castell no es va arribar a acabar mai. Des de llavors el castell ha deixat de tenir importància estratègica i militar per convertir-se en un símbol d'aquestes terres; en paraules de l'escriptor Josep Pla, el botó de roda de l'Empordà.

PictographCastle Altitude 989 ft

Castell de Montgrí

PictographMountain pass Altitude 632 ft

Al voltant del castell s'han detectat un bon nombre de pedreres d'on va extreure's la pedra per construir el castell. Com que el castell va quedar inacabat, les pedreres permeten entendre la manera com s'extreia la roca i el procés de construcció de l'edifici.

Pista Terra (Falten 42 minuts)