Wikiloc will stop soon for maintenance

Torre de Buscarons

35 minutes
December 31, 2018
December 2018

near Montmeló, Catalunya (España)

Petita i bonica passejada fins a aquest antic telègraf òptic de l'època carlina. Des de la sea ubicació s'entén perfectament el perquè van posar-la on és.

Índex IBP: 24.

PictographIntersection Altitude 624 ft

Quan fem l'itinerari de pujada, seguim en sentit ascendent, per la Via Augusta. En la baixada, girarem pel carrer que baixa, el carrer d'Adrià, per no repetir camí.

PictographIntersection Altitude 712 ft

Seguim per la Via Augusta a la dreta, en lleugera baixada.

PictographPanorama Altitude 712 ft

En primer terme, es veu el polígon industrial de Montmeló i Montornès, amb el riu Congost al costat. Al darrere, el Turó de les Tres Creus, on hi ha el jaciment de Mons Observans. Més enllà, Granollers, el massís del Montseny i els Cingles de Bertí.

PictographIntersection Altitude 758 ft

Seguim a la dreta, pel camí que puja barrat per una cadena.

PictographMonument Altitude 893 ft

Torre de Buscarons

Al turó de Can Buscarons es troba situada la Torre del Telègraf o de Buscarons. Va ser construïda al voltant de l’any 1848 com a torre de telegrafia òptica de la línia militar que unia Barcelona amb Vic. La torre de Montornès era la número 47 de totes les estacions telegràfiques actives a Catalunya el 1849. Es comunicava visual-ment amb la torre del turó de Montcada, situada a uns nou quilòmetres, i amb la de la Casaca de Granollers, també a una distància similar. L’any 2007 es van iniciar els treball arqueològics per la restauració i museïtzació de la torre. L’any 2013 s’obre al públic la Torre del Telègraf com espai per comprendre la Telegrafia Òptica i el que va significar per la seva època.

PictographCar park Altitude 576 ft

Al final de l'asfalt del carrer d'Adrià, cruïlla amb la Via Augusta. Comencem per la pujada, que és més xulo.