Photo ofTORELLÓ CAMINADES DIJOUS SALUDABLES 2022-2023 N.34 DE LES MASIES DE RODA AL MUSEU DE L'ESQUEDA, JACIMENT ARQUEOLÒGIC I TORNAR Photo ofTORELLÓ CAMINADES DIJOUS SALUDABLES 2022-2023 N.34 DE LES MASIES DE RODA AL MUSEU DE L'ESQUEDA, JACIMENT ARQUEOLÒGIC I TORNAR Photo ofTORELLÓ CAMINADES DIJOUS SALUDABLES 2022-2023 N.34 DE LES MASIES DE RODA AL MUSEU DE L'ESQUEDA, JACIMENT ARQUEOLÒGIC I TORNAR

June 8, 2023
June 2023

near Roda de Ter, Catalunya (España)

Activitat organitzada per les regidories de Benestar Social i Esports de l’ Ajuntament de Torelló i l’ Àrea Bàsica de Salut Vall del Ges, en el marc dels “Dijous Saludables, Caminades Saludables”. Es realitzen cada dijous de 9:15 a les 11:15 hores del matí, de finals de setembre a finals de juny, seguint el calendari escolar; començant i acabant al Mercat Municipal. Son caminades suaus i no cal inscripció prèvia.

Avui ens trobem al Pavelló i anem en autocar fins a Les Masies de Roda de Ter, on comencem a caminar fins al Museu de l’Esquerda, ens han passat un audiovisual molt interessant; seguidament visitem detingudament el Jaciment Arqueològic de l’Esquerda, acompanyats en tot moment per la seva Directora que ens ha fet de guia i ens ha donat un munt d’informació, tota molt interessant. Molt agraïts. Seguidament tornem caminant fins al punt de sortida i amb l’autocar de nou al Pavelló de Torelló.

La sortida a peu ha estat des de la pista poliesportiva de les Cases Noves de les Masies de Roda; C. del Parc, C. de la Font, Can Boixeda, la Mesquita, Fontseré, Sot de les Basses, Serra Llarga i baixem fins a Sant Salvador d’Horta, antiga església de la Colònia de Còdol Dret on hi cabien unes 40 persones. Aquí hem esmorzat i hem pagat 5,00 € per la visita guiada al Museu i Jaciment de l’Esquerda. També hem fet la foto de grup.
En acabar continuem la ruta: Carretera i Pont de Còdol, ens enfilem per sobre els Graus, C. de Sant Joan i ja Museu i Jaciment de l’Esquerda. Tota aquesta part la fem amb unes vistes esplèndides sobre el Pantà de Sau, també on havia estat Còdol Dret, Sant Salvador d’Horta i Salou.
Desprès de la visita al Museu i al Jaciment Arqueològic de l’Esquerda, continuem caminant: C. de Sant Joan, Pg. de les Mirandes, Dipòsits, els Pèlics, C. de Sant Salvador, Plaça de Montserrat, C. del Parc i ja arribem al punt de sortida al matí.
Han participat 49 persones. Hem sortit de Torelló a les 8:06 h i hem tornat a les 13:01 hores.
La caminada ha estat de 1:37 h en moviment, 0:40 h d’ esmorzar + descans i 1:46 h de visita al Museu i al Jaciment. Total 4:03 hores

La propera caminada serà el dijous dia 15 de juny de 2023 i serà la Cloenda i Final d’aquesta temporada 2022-2023. La sortida del Mercat Municipal a les 9:15 h i l’arribada al Pavelló, on hi haurà un petit refrigeri i també un sorteig en benefici de Rocaprevera, donant la voluntat.
Cal entregar l’imprès descarregat amb un codi QR que es va entregar a mitja temporada.

Sortida. Les Masies de Roda-Les Cases Noves

Esquerra

9:02 h. Sant Salvador d'Horta i el Pantà de Sau

Sant Salvador d'Horta i el Pantà de Sau

Photo of9:10 h. Sant Salvador d'Horta. Esmorzem Photo of9:10 h. Sant Salvador d'Horta. Esmorzem Photo of9:10 h. Sant Salvador d'Horta. Esmorzem

9:10 h. Sant Salvador d'Horta. Esmorzem

Sant Salvador d'Horta. Esmorzem

PictographBridge Altitude 1,477 ft

Pont de Còdol sobre el Torrent de les Cases Noves

9:40 h. Esquerra, deixant ctra. de Còdol

Esquerra, deixant ctra. de Còdol

9:44 h. Vista del riu Ter (Pantà de Sau)

Vista del riu Ter (Pantà de Sau)

Photo of9:49 h. Vistes del Ter. Resclosa de Salou i Còdol al fons Photo of9:49 h. Vistes del Ter. Resclosa de Salou i Còdol al fons

9:49 h. Vistes del Ter. Resclosa de Salou i Còdol al fons

Vistes del Ter. Resclosa de Salou i Còdol al fons

Esquerra

Photo of9:59 h. Anada i tornada. C. de les Guilleries Photo of9:59 h. Anada i tornada. C. de les Guilleries Photo of9:59 h. Anada i tornada. C. de les Guilleries

9:59 h. Anada i tornada. C. de les Guilleries

Anada i tornada. C. de les Guilleries

Antiga fàbrica de Salou

PictographMuseum Altitude 1,564 ft

10:07 h. Museu de l'Esquerda. Arribada i Audiovisual

Museu de l'Esquerda. Arribada i Audiovisual

PictographMuseum Altitude 1,556 ft
Photo of12:03 h. Final visita al Jaciment arqueològic i ja camí de tornada. Recull de fotos del Jaciment Photo of12:03 h. Final visita al Jaciment arqueològic i ja camí de tornada. Recull de fotos del Jaciment Photo of12:03 h. Final visita al Jaciment arqueològic i ja camí de tornada. Recull de fotos del Jaciment

Cementiri de Roda de Ter

Recta, deixant el C. de Còdol

Dipòsits

Els Pèlics

Photo of12:34 h. Arribada. Les Masies de Roda-Les Cases Noves. Recull de fotos del Jaciment visitat Photo of12:34 h. Arribada. Les Masies de Roda-Les Cases Noves. Recull de fotos del Jaciment visitat Photo of12:34 h. Arribada. Les Masies de Roda-Les Cases Noves. Recull de fotos del Jaciment visitat